2578
Sök

Köpråd för Kicker basar och steg.

38 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Jag ska snart börja med mitt första ljudbygge i min Opel Astra -99. Grunden till mitt ljudbygge är att alla högtalare. basar och steg ska vara Kicker. så till mitt första problem, Jag kommer använda mina basar mest till hårdrock så basarna ska var snärta med bra kraft i snärten. vilka av dem här varianterna skulle ni välja? kommentera gärna varför ni skulle välja dem? Jag vill med andra ord inte ha dunka dunka utan mer fin lir! Tack för mig! smile

Förslag 1:

Slusteg: 08 ZX350.2
Bas: 1 st Kicker L5 10'

Förslag 2:
Slutsteg: 08 ZX300.1
Bas: 1 st Kicker Comp VR 10'

Förslag 3:
Basar: 2 st Kicker Comp 8'

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
2 juli 2008
altarnativ 1 kommer spala bra av erfarenhet.
sluten låda på max 30 liter.
Jag kör själv l5 fast 12" i sluten låda och spelar hårdrock som tusan med den wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

38 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Okej, jag är också mest inne på Kicker L5, det jag har kollat på också är 2 stycken 8' CVR basar. vilket är bäst 2 st 8' cvr eller 1 st 10' några fler förslag önskas smile

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
19 juli 2008
Jocer skrev:
2 st kicker l7 12" eller 2 st kicker cvx 12"
med ett sinus live 3000w steg?
Driver de ut dom?

Jo det ska nog funka galant det oxå.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

1 785 Inlägg
19 juli 2008
RazorColle skrev:
Jag ska snart börja med mitt första ljudbygge i min Opel Astra -99. Grunden till mitt ljudbygge är att alla högtalare. basar och steg ska vara Kicker. så till mitt första problem, Jag kommer använda mina basar mest till hårdrock så basarna ska var snärta med bra kraft i snärten. vilka av dem här varianterna skulle ni välja? kommentera gärna varför ni skulle välja dem? Jag vill med andra ord inte ha dunka dunka utan mer fin lir! Tack för mig! smile

Förslag 1:

Bas: 1 st Kicker L5 10'

Förslag 2:
Slutsteg: 08 ZX300.1
Bas: 1 st Kicker Comp VR 10'

Förslag 3:
Basar: 2 st Kicker Comp 8'

Då hade jag valt Förslag 3 om du kan matcha ohm mellan steg och basarna.

Jag skulle rekomendera lite kraftigare steg och en 12" L7 bas istället. Om du nu nödvändigtvis absolut måste ha just "Kicker" prylar. Det finns många andra bra produkter, Bry dig inte om vilket märke det är.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 688 Inlägg
19 juli 2008
Jocer skrev:
Någon som vet om kickers dubbla l7 12" färdigbyggda låda är något bra?
Är den värd pengarna eller är det bättre å bygga egen?hmm

Har byggt en egen låda med dom basarna och tagit hänsyn till min bil, och det mullrar riktigt bra om man vill.. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 785 Inlägg
20 juli 2008
Jocer skrev:
Vad ska man ha för basar 2x2 ohm eller 2x4 ohm?? Till monosteg.

Du ska anpassa basarnas ohm efter steget. Hur låg last klarar steget? 1 ohm t ex. då blir en 2*2ohms bas paralellkopplad 1 ohm.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök