3358
Sök

Stulen Opel Omega 3000 IGEN!!!!!!

9 108 Inlägg
14 augusti 2008
nahoj101 skrev:
Ja det är riktigt surt sad
Men nu har polisen ringt igen, dom har hittat bilen IGEN! smile
Den stod i säter, så det är garanterat någon därifrån, dom grep 2pers i bilen också som tur var.
Så nu får jag ut grejerna som är stulet från bilen. Sterion,2st. Högtalare, alla kablar till slutsteget, hade massa verktyg i skuffen M.M. (Pratade med polisen om vad som fanns kvar i bilen)
Grillen är borta, blinkersglasen är borta och nummerplåten är borta. Det var det som syntes utifrån iaf.
Men som sagt, eftersom dom grep 2st i bilen så blir dom ersättningsskyldiga för allt som är borta och allt som dom har haft sönder.
Den här gången tog polisen med sig fördelaren till polisstation, så det borde bli svårare för dom att sno den igen nu, så nu väntar jag på att klockan ska bli 9 då polisstation öppnar så jag kan åka dit.
Ska fixa lite bilder senare under dagen så får ni se hur den ser ut.

Det har varit riktigt många stölder runt här, Leksand,Insjön,Rättvik,Mora,Gagnef osv.
Bilar,crossar,fiddysar,mopeder har blivit stulet sen helgen som var.

Tack alla iaf för att ni höll ögonen öppna! smile
Jätte bussigt!!

MVH Johan

Fan vad skönt att dom fick fast dom också!

114 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Hehe ja någonting måste man göra så man får ha bilen ifred.
Haha ja ibland kan dom vara bra att ha, helt klart smile

Spindeln: Haha nog kan du få en cappushino om du vill smile Dom är från Borlänge, är 41 och 38 år gamla.
Det var några Pundare därifrån, det står om det på www.dt.se och om 2st som blivit gripna i en stulen bil
med narkotika på sig.

Jag har lagt in massa bilder på bilen nu i mitt galleri, vet inte hur man lägger in bilder här.

2 924 Inlägg
14 augusti 2008
MEN om de nekar till bilstölden och om Polisen inte kan bevisa att de stulit den så går dom fria!

Jag har råkat ut för det, 3 personer greps i min fd stulna Saab efter en biljakt men Polisen kunde inte bevisa att just de stulit bilen och de nekade till det, så de blev inte dömda för bilstölden och utredningen lades ned efter nån månad i brist på bevis.
Dock så blev föraren dömda för vårdslöshet i trafik osv
Att köra en stulen bil är inte olagligt.

Men jag fick ju ersättning på min stöldförsäkring efter jag betalat självrisken med egna pengar...

Så ersättningsskyldiga blir de inte förrän de är dömda och även om de blir dömda så kan det vara så att de inte kan betala sina skulder då de saknar inkomst...

Men hursomhelst så blir man så trött på¨sånt som stjäl å förstår bilar... lider me dig sad
Senast redigerat av peegee (14 augusti 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

114 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Jo det är sant är det, fast dom har då erkännt stölden smile Det stod något sådant i tidningen på internet.
Jag har haft bilen avställd för jag har hållt på och ska dona upp den.
Så jag får ingenting på någon försäkring, men jag fick reda på igår att man kan skaffa avställningsförsäkrning tror jag det heta, det täcker stöld,brand m.m. Så det kan det ju vara värt att kosta på, ska tydligen inte kosta så mycket heller.
Synd att dom ska förstöra bilen så pass också ja, blir ännu mer jobb nu.
Men jag är då glad att jag fick tillbaka den smile

2 924 Inlägg
14 augusti 2008
nahoj101 skrev:
men jag fick reda på igår att man kan skaffa avställningsförsäkrning tror jag det heta, det täcker stöld,brand m.m. Så det kan det ju vara värt att kosta på, ska tydligen inte kosta så mycket heller.

japp Garageförsäkring brukar det kallas, på min S2a kostar den 600kr/år
Senast redigerat av peegee (14 augusti 2008)

114 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Ja just de ja smile
Ja den summan är ingenting att bråka om tycker jag.
Helt klart värt det, ska ringa imorrn och höra vad det kostar på den här bilen.

114 Inlägg
Amatör
193 Inlägg
14 augusti 2008
Suger... Hade inbrott i min inatt.. De hade borrat upp låskolven och snott stereo bas slutsteg hmm riktigt surt... Kan man inte bara få ha sina saker ifred?

114 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Fy satan vad surt. Fattar inte varför man inte får ha sina grejer ifred.
Hoppas du har så du kan få något på försäkring?

2 924 Inlägg
15 augusti 2008
lase skrev:
Suger... Hade inbrott i min inatt.. De hade borrat upp låskolven och snott stereo bas slutsteg hmm riktigt surt... Kan man inte bara få ha sina saker ifred?

Hade du inte larm?? roll

Du kanske hade larm å de fixade stölden iaf men...
Seriöst, varför lågproriterar generellt så många ett ordentligt billarm? Jag fattar inte det...det går att montera i alla bilar och skulle förhindra många stölder och alla borde veta att det sker massvis med inbrott dagligen... Möjligt att jag drar alla över en kam nu men väldigt många har inte larm men har ändå dyra stöldbegärliga saker i bilen, korkat nog... roll
Om man kan lägg tusentals kronor på annan utrustning så borde man kunna lägga ett par tusen på ett bra larm.
Senast redigerat av peegee (15 augusti 2008)

114 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
Hehe ja jo så är det ju, jag hade inge larm jag heller, men är fundrar väldigt mycket på att införskaffa det.
För det är som du säger, det skulle förhindra många stölder, helt klart

147 Inlägg
16 augusti 2008
Surt på bilen.

Men ett par 120decibels sirener monterade i kupen på div smarta ställen kan göra susen.
Sen om man dessutom kopplar det hela till en timer som drar igång sirenerna 20-40sek efter att någon dörr har öppnats så gör ju inte de saken sämre.

Dock så gäller det att inte glöma bort å stänga av timern när man väl satt sig i bilen själv....

//Fredrik

114 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Hehe ja det hade varit någonting, skrämmer inte det bort dom så vet jag inte smile

9 Inlägg
10 september 2008
det där har man själv varit med om... pissigt

dARKiE
5 031 Inlägg
10 september 2008
nahoj101 skrev:
Ja det är riktigt surt sad
Men nu har polisen ringt igen, dom har hittat bilen IGEN! smile
Den stod i säter, så det är garanterat någon därifrån, dom grep 2pers i bilen också som tur var.
Så nu får jag ut grejerna som är stulet från bilen. Sterion,2st. Högtalare, alla kablar till slutsteget, hade massa verktyg i skuffen M.M. (Pratade med polisen om vad som fanns kvar i bilen)
Grillen är borta, blinkersglasen är borta och nummerplåten är borta. Det var det som syntes utifrån iaf.
Men som sagt, eftersom dom grep 2st i bilen så blir dom ersättningsskyldiga för allt som är borta och allt som dom har haft sönder.
Den här gången tog polisen med sig fördelaren till polisstation, så det borde bli svårare för dom att sno den igen nu, så nu väntar jag på att klockan ska bli 9 då polisstation öppnar så jag kan åka dit.
Ska fixa lite bilder senare under dagen så får ni se hur den ser ut.

Det har varit riktigt många stölder runt här, Leksand,Insjön,Rättvik,Mora,Gagnef osv.
Bilar,crossar,fiddysar,mopeder har blivit stulet sen helgen som var.

Tack alla iaf för att ni höll ögonen öppna! smile
Jätte bussigt!!

MVH Johan

Sköna poliser som blir av med den 3 ggr efter dem hittat den, dem borde ju ha lite span på den då tycker man.. smile Kul att det löser sig ialf!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Biltokig
310 Inlägg
10 september 2008
räkna inte med att få några pengar av dessa typer, det lägger dom bara på hög hoss fogden

Harè bra

gruvarbetare
152 Inlägg
10 september 2008
Spindeln_Gbg skrev:
Dra på dom århundradets smäll i tingsrätten vet ja så kan man hoppas ni hamnar på samma kåk så du har varje dag på dig att banka skiten ur dom

lol lol i bland kanske det kan vara värt det roll
/steffe

114 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Ja det är skönt att fått tillbaka bilen smile
Jag tror inte jag heller att jag kommer få några pengar, men ska försöka så gott de går! smile

Sök