2445
Sök

Söker sportluftfilter, så billiga som möjligt

Offroad Racing
3 122 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Enligt rubriken, letar efter 2 sportluftfilter, Dom ska ha 2.5" anslutning och vara så billiga som möjligt. Kravet på rening är inte speciellt högt, bara dom rensar bort större föremål...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

34 Inlägg
11 oktober 2008
biltema har ju luftfilter:p

Mästare
2 947 Inlägg
11 oktober 2008
Kärringen din har kanske en Nylonstrumpa att låna ut? Kakburk får du skaffa själver!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Billtemas filter har 3" anslutning.

Nylonstrumpa? nä jag vill inte bygga mig filter, vill ha billiga som man bara kan skruva dit när behov dyker upp...

KHRacing
11 oktober 2008
henke_99 skrev:

Nylonstrumpa? nä jag vill inte bygga mig filter, vill ha billiga som man bara kan skruva dit när behov dyker upp...

då skaffar du ett från Biltema & en insugsslang från lämplig bil på skroten & kapar loss en 5cm´s bit & sätter mellan din anslutning & filtret - så har jag gjort flertalet ggr.

vissa filter kommer även med flera olika tjockleker på packningar

Offroad Racing
3 122 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Om ingen annan har nåt tips på billiga filter (med 2.5" anslutning) så får jag väl bygga mig nåt med biltemafilter. har bara för mig att det är ganska stor diameter på filterhuset, så dom tar i taket. får väl fixa en liten krök eller nåt precis innan i så fall hmm Hade varit mktbättre med ett par som passar direkt på rören.

7 100 Inlägg
11 oktober 2008
micro har ju rätt så billiga
danmobility.se har ochså

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

243 Inlägg
12 oktober 2008
henke_99 skrev:

det medföljer adaptrar till smalare anslutningar (om jag inte kommer ihåg fel) när man köper på biltema!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
979 Inlägg
13 oktober 2008
www.grunt.se

98:- styck. Riktigt sjysst sida faktiskt. Har lite bilsaker samt andra grejjor. Beställde min växelknopp därfifrån:)

Hpc

4 571 Inlägg
13 oktober 2008
Kolla på ebay, löjligt billigt

Sök