3723
Sök

kraftigt höjda fordonsskatter på bränsletörstiga bilar

2 751 Inlägg
16 november 2008
Seth skrev:
V10 skrev:
Minitaylor skrev:

Det är ju det som är det roliga...du gör en flådig M5;a..Du har förmodligen råd med skatten...Vilka är det igentligen som kör de största och värsta suvarna?Det är ju inte fattigt folk direkt..Och dom som har pengar skiter ju i det överhuvudtaget för att 2000spänn extra för dom är som att pissa en gång extra om dagen..Så vilka drabbar det?Jo de som kanske är lite yngre..Har stor familj och MÅSTE ha stor bil..Jävla fucking uff politik.

Det spelar ingen roll om man har det bra ställt eller inte, man ska inte betala för nåt som inte är orsaken till denna förbannade jävla klimat...vem fan spydde ut koldioxid för flera tusentals år sen då det fanns MER koldioxid än det finns nu?! Det är ju politik...ett jävla skämt där dom leker med befolkningen!! Jag önskar att svenskar kunde göra som fransmännen....bara gå ut och blockera ALLT som finns så kanske dom där jävla parasiterna fattar att dom ska ge fan i att leka med folk!!!

ja vi e ju nåra på garaget varför inte göra som frankrike o verkligen visa vad vi tycker kanske svenska staten fattar att de är en del av sverige och att de inte är sverige.

För att vi har inte samma mentalitet som fransmännen har... Och för att bara i Paris finns de säkert 1-2 miljoner invånare... Sverige är avlångt.. Vi hade samlats max 100st

Who Djaa bless no man curse

4 506 Inlägg
16 november 2008
Inlägg raderat och användaren varnad för olaga hot /admin
Senast redigerat av chrizz (16 november 2008)

Kan du andas kan du dö.

161 Inlägg
16 november 2008
länge leve Frankrike dem kan detta med att stå imot sina politiker!! och detta som dennna tråden går ut på är juh helt otroligt, det händer bara i den nöjde svensken land, vad dem än gör står vi i givakt med mössan i hand och tänker bara att det kunde varit värre...

mainstream är de flästa väljarna och människan är ego av naturen vilket i sin tur gör att "jah jah är det bara för mig så är det bra"

jag röstade inte på Fredrik men tyvärr hjälpte min röst föga

High Speed Low Drive!

674 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Ramrod skrev:
_Wallis_ skrev:
Hem besök hos han på Fredag. Vilka är med mig?

Miljöministerns hus =
http://artforprofits.files.wordpress.co … losion.jpg

1: Alias: _Wallis_     |     Åker från: Göteborg
2:

HAHA!!!

Ta det lungt, vi börjar med att skriva ett brev iallafall.... tycker jag    haha!!

En bomb säger med än 1000 brev.

Eller hur var det? hmm

Ursäkta att jag bombar med ot men ville bara dela med mig av mitt senaste konstverk ochså.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/45331/502796_5qdzbv.jpg

HAHAHAHA!!  lollol

With great freedom comes great responsebility

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
16 november 2008
skulle vara fränt när ni gör ''hembesöket'' om alla börjar att burna utanför huset hans

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

674 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Kristian_V skrev:
expect1991 skrev:
jag tror nog att miljöministern vill ta kål på hela den svenska bilindustrin, stunder som denna undrar man varför jag itne ska bli politiker och visa vart skåpet ska stå smile

Det är tyvär inte bara bil industrin som stannar med sådanna dumheter.
Folk har snart inte råd att ta sig till jobbet. Utom de utvala få som jobbar i centrala storstäderna.
Och de kommer inte ha råd att äta, för ifall någon missat det, så kommer inte maten till affärerna med telepati. De kommer med ... LASTBIL !!!! som släpper ut... AVGASER !!! som skall SKATTAS IHJÄL !!
Höj skatten bara... Vi är snart tillbaka på 1800 talet, häst o vagn är det som gäll.... vänta nu!
Nähep, det gäller inte alls, Djur fiser ut en massa växthusgaser, de måste slaktas! Vi är snart tillbaka på stenåldern om idioterna får hållas.

Du har ju fan i mig helt rätt!!    lol

674 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Turtleboy skrev:
Minitaylor skrev:
V10 skrev:
Jag betalar redan över 4000 kr i skatt...

Det är ju det som är det roliga...du gör en flådig M5;a..Du har förmodligen råd med skatten...Vilka är det igentligen som kör de största och värsta suvarna?Det är ju inte fattigt folk direkt..Och dom som har pengar skiter ju i det överhuvudtaget för att 2000spänn extra för dom är som att pissa en gång extra om dagen..Så vilka drabbar det?Jo de som kanske är lite yngre..Har stor familj och MÅSTE ha stor bil..Jävla fucking uff politik.

Jag har väl det inte så dåligt ställt utan jag har råd att betala om dom höjer skatterna men dom kommer bara fortsätta om vi inte sätter stop snart. Det är inte bara vi med bilar som blir drabbade utan alla i hela sverige för höjs fordons skatterna så höjs skatterna på mat o såna saker med för det transporteras med lastbil eller dylikt transport sätt!

Poengen är att det ÄR ju inte BILARAN eller användarna av bilarna som är problemet.   Det är oljan de drivs på... Så varför ihelvete går politikerna inte på ROTEN till problemet???  Det är fan i mig ett mysterium för mig..  ??????

674 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
LeLuke skrev:
Kanske skita i att köpa bil och fortsätta åka buss, nej just det dom höjer säkert skatten på bussen så får vi resenärer ta smällen och betala 50 kr kupongen för en otrevlig resa med otrevliga chaufförer:)

Bussar drivs på disel...   diseln är skitigare avgaser spelar ingen roll att de drar mindre / mil     Tänk dig alla bussar som skulle gå åt för att folk inte längre får ta hand om sig själva... de släpper inte ut mindre avgaser än nått annat fordon... det går fortarande åt samma mäng energi för att flytta 1 kg en viss sträcka spelar ingen roll hur de flyttar kilon hit & dit... Det är fortfarande inte bilarna eller användarna som är problemet... Det är oljan de drivs på.   Så länge det förblir så kommer det alltid att vara roten till problemet..

674 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Seth skrev:
V10 skrev:
Minitaylor skrev:

Det spelar ingen roll om man har det bra ställt eller inte, man ska inte betala för nåt som inte är orsaken till denna förbannade jävla klimat...vem fan spydde ut koldioxid för flera tusentals år sen då det fanns MER koldioxid än det finns nu?! Det är ju politik...ett jävla skämt där dom leker med befolkningen!! Jag önskar att svenskar kunde göra som fransmännen....bara gå ut och blockera ALLT som finns så kanske dom där jävla parasiterna fattar att dom ska ge fan i att leka med folk!!!

ja vi e ju nåra på garaget varför inte göra som frankrike o verkligen visa vad vi tycker kanske svenska staten fattar att de är en del av sverige och att de inte är sverige.

Precic vad jag tänkte förut... varför inte?    Jag är med!

674 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
mcguyver skrev:
ja fortsätter det så här så måste man väll vara minster eller något för att ha råd med bil :-(

Men om vi vanligt folk inte längre kan ha bil i vardagen, jobb dagis,m fritid intresse, skola ALLT!!!  Våra jobb då om vi inte kan sköta, kan vi ju inte batala skatt & då kan inte ministrarna få sin FEEEETA skattebetalda...  löner .    Det gynnar INGEn att tänka som den tomten gör just nu!    Jag blir så jävla förbannad när jag tänker på allt det här!!  AAASSS!!!     ......Nu ska jag skriva det där brevet till arsellet!..!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
16 november 2008
Sakrament-skadade knölmongolider hela bunten. Vi utgör inte ens en avgörande del bland utsläppen, inte ens en halv procent värt, medans USA står för 25%. Och det är vi som ska skärpa oss med miljö utsläppen?

Finns inte ens ord för idiotin. Sen det där med att avskaffa fossilabränslen inom år 2025. Har hon tänkt att bilarna ska gå på drömmar och förhoppningar eller?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

16 Inlägg
16 november 2008
Ghost_Face skrev:
Maude Olofsson tar ändå priset: FÖRBJUD BILAR SOM GÅR PÅ FOSSILA BRÄNSLEN.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3777549.ab

hahaha om de förs in kommer ju poliserna också köra el bilar vilket kommer vara riktigt kul för om man då kör olagligt med en trimmad bensinare så har dom ju inte en ändaste chans ju sen som jag som har mer änn ett år kvar till körkort så drabbas man ju rejält jävligt tragiskt tycker ja ja fattar bara inte varför dom försöker ändra på allt hela tiden om man tänker efter bara för några år sen var allt mkt billigare allt så där e nog inte mkt att göra för att ändra på de bara hoppas på de bästa medans man står på en rulltrappa till helvetet....

16 Inlägg
16 november 2008
varför inte spränga alla fabriker som dom tillverkar elbilar och sånt så de måste slutas och sen kan man bygga en massa mad max style bilar och köra runt med flametrowers och elda upp en massa som ett par protesterande kravaller.

14 Inlägg
16 november 2008
varför ska vi åka nånstans för att demonstrera? vägra bara att alla  i hela sverige går ihop några dagar och antingen tar bussen/tåg/tuben till jobbet så systemet blir kraftigt överbelastat och kaos utbryter eller så stannar alla som kör bil till jobbet hemma alltså vi stannar upp hela sverige, dom som kör lastbil stannar hemma etc, sveriges regering skulle förlora massor på detta. och ingen går utanför dörren förrens vi får som vi vill, Rimliga priser.
Visst vore väl inge vidare att skippa jobbet men man får väl försöka blanda in åkerier osv i detta.
Nåt måste ju göras innan vi skattas ihjäl.

terazzi
16 november 2008
Siarnaq skrev:
Sakrament-skadade knölmongolider hela bunten. Vi utgör inte ens en avgörande del bland utsläppen, inte ens en halv procent värt, medans USA står för 25%. Och det är vi som ska skärpa oss med miljö utsläppen?

Finns inte ens ord för idiotin. Sen det där med att avskaffa fossilabränslen inom år 2025. Har hon tänkt att bilarna ska gå på drömmar och förhoppningar eller?

WORD på det smile

1 754 Inlägg
16 november 2008
Biltrafiken står för 3% av världens utsläpp av koldioxid vad jag vet.
Det kommer nog bli som på 70-talet. Mellanöstern sänker oljepriset som fan för att inte bli hotade av alternativa bränslen.

Jag kan inget om allt.

16 Inlägg
16 november 2008
klipen skrev:
varför ska vi åka nånstans för att demonstrera? vägra bara att alla  i hela sverige går ihop några dagar och antingen tar bussen/tåg/tuben till jobbet så systemet blir kraftigt överbelastat och kaos utbryter eller så stannar alla som kör bil till jobbet hemma alltså vi stannar upp hela sverige, dom som kör lastbil stannar hemma etc, sveriges regering skulle förlora massor på detta. och ingen går utanför dörren förrens vi får som vi vill, Rimliga priser.
Visst vore väl inge vidare att skippa jobbet men man får väl försöka blanda in åkerier osv i detta.
Nåt måste ju göras innan vi skattas ihjäl.

de var lite av ett skämt om du förstår hela de inlägget var ett skämt

Sök