1937
Sök

Någon som har erfarenhet av ge motorsports broms kit?

Blyfot
829 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Är de någon som testat de? Är ni nöjda?

"bara en mor kan älska en sån son"

Montör
664 Inlägg
28 oktober 2008
Min kompis kör med det på sin 740 -91, dessutom med kapade GE-fjädrar, och vad jag förstått är han mycket nöjd.

Den enda egna erfarenheten är att jag har GE's hårda stötdämpare och 60mm-sänkfjädrar på min Scirocco i fram, men jag har än så länge inte testkört bilen med dessa grejerna, men det var bra kvalitetskänsla i grejerna tyckte jag.

Jag röstar för att du köper.

Lycka till!

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Blyfot
829 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
har deras väghållnings sats tyckte den va så där

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 oktober 2008
en polare kör med dom bromsarna på sin 945 turbo å han är helnöjd:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Blyfot
829 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Någon mer som testat?

Blyfot
829 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
ingen?

835 Inlägg
21 november 2008
Kolla vad de heter och sedan googla. Funkar nog.

Inläggskritiker
990 Inlägg
21 november 2008
Dom är på snudd hårdare än orginaldämpare.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 november 2008
Hammarslag skrev:
Dom är på snudd hårdare än orginaldämpare.

Bromsarna? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

2 924 Inlägg
21 november 2008
Beror ju på vad man har för krav på dem och vad man jämför med men det duger säkert ypperligt till offensiv gatkörning och en hel del normal bankörning smile

Det jag hört om dem är att slitsarna i skivorna är lite snålt tilltagna men säkert tillräckliga för det jag redan nämnt, så de är garanterat prisvärda smile
Vill man ha steget bättre än dem så springer det lätt iväg till dubbla priset...
Senast redigerat av peegee (21 november 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

21 Inlägg
21 november 2008
peegee skrev:
Beror ju på vad man har för krav på dem och vad man jämför med men det duger säkert ypperligt till offensiv gatkörning och en hel del normal bankörning smile

Det jag hört om dem är att slitsarna i skivorna är lite snålt tilltagna men säkert tillräckliga för det jag redan nämnt, så de är garanterat prisvärda smile
Vill man ha steget bättre än dem så springer det lätt iväg till dubbla priset...

Dessa bromsar är gatgrejer inget annat.Jag köpte dessa förra vintern och har haft dessa denna säsong.
De duger alldeles utmärkt till vardags, men till bana. GLÖM DET. 4 varv på knutan, sen blev det stora kratrar i ferrodo beläggen.
Sen böt jag till orginal belägg till mina 302 mm skivor. Höll bra mycket bättre, hela dagen på Mantorp.
Visst Knutan är en bana man bromsar oftare på men på Mantorp har man en högre hastighet på.

Skall man köra bana finns inga genvägar, upp med stora plånboken om du inte har tillräckliga bromsar.

Blyfot
829 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
värt sitt pris??

Sök