2556
Sök

Bygga om bränslesystem med retur...

Mr.
253 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Någon som kan förklara lite mer utförligt vad detta innebär?

Köpes:
18T Turbo

KHRacing
10 december 2008
låter konstig din fråga - det finns väl egentligen bara två sorters bränslesystem.

1:
förgasare utan retur.

2:
insprut med retur.

(dock finns det väl något specialsystem med förgasare som okså har retur)

Mr.
253 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Anledningen till att jag frågar ær att jag funderar en spec. 300hk. Och enligt autotech så bygger de om brænslesystemet med retur....

Köpes:
18T Turbo

10 287 Inlägg
10 december 2008
Nyare Volvo S/V40 (och måhända andra Volvo) har insprutningssystem utan retur. Nån räknenisse på Volvo räknade fram att dom sparade 6kr och trettiofem öre på varje bil.....typ...

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 311 Inlägg
10 december 2008
Sharky skrev:
Nyare Volvo S/V40 (och måhända andra Volvo) har insprutningssystem utan retur. Nån räknenisse på Volvo räknade fram att dom sparade 6kr och trettiofem öre på varje bil.....typ...

/Göran

Säkert en synpunkt från Mr. Ekonomichef som hänger över konstruktörens axel!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

1 019 Inlägg
10 december 2008
Sharky skrev:

/Göran

Hur funkar det då?

10 287 Inlägg
10 december 2008
Nu gissar jag men antagligen regleras trycket nere vid tanken.

Torpis bör veta.

/Göran

Garfield skrev:
Hur funkar det då?

(Groucho Marx).

Mr.
253 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Tack för svar. Rent tekniskt vad är det som dem gör för att få det med retur då? Jävla snålgubbar som ska spara in pengar...

Köpes:
18T Turbo

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 december 2008
Sharky skrev:

/Göran

Fasen Göran, har du tappat stinget, börja gissa vilken bil det gäller istället för att låsa tråden...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 december 2008
pwei skrev:
Någon som kan förklara lite mer utförligt vad detta innebär?

på S40 så borrar man hål i fuelrail, och monterar en slang som går tillbaka till tanken.  den nya kraftigare slangen låter du mata soppa och den tunnare orignalmatningen blir retur.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Mr.
253 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Så om jag har förstått det rätt har man alltså ett slutet system där spridarna "suger till sig det dem vill ha" men det pumpas ändå runt bensin i slangarna... Vad är igentligen syftet med detta? Så kall bensin som möjligt eller?
Senast redigerat av pwei (10 december 2008)

Köpes:
18T Turbo

10 287 Inlägg
10 december 2008
Låsa var inte aktuellt eftersom pwei ställde en allmän fråga...tongue

/Göran

torpis skrev:
Fasen Göran, har du tappat stinget, börja gissa vilken bil det gäller istället för att låsa tråden...

(Groucho Marx).

10 287 Inlägg
10 december 2008
Du spar en returledning som kostar pengar. Bygg en miljon bilar så blir det en miljon gånger sex och trettiosju.

/Göran

pwei skrev:
Så om jag har förstått det rätt har man alltså ett slutet system där spridarna "suger till sig det dem vill ha" men det pumpas ändå runt bensin i slangarna... Vad är igentligen syftet med detta? Så kall bensin som möjligt eller?

(Groucho Marx).

Mr.
253 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Du spar en returledning som kostar pengar. Bygg en miljon bilar så blir det en miljon gånger sex och trettiosju.

/Göran

pwei skrev:

Haha jaja...i get your point.. ändå trist att de sparar in på sånt tycker jag.

Köpes:
18T Turbo

Mr.
253 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Är detta svårt att bygga? Eller bör jag be  Autotech göra det för 3500kr...? Kort o gott det man bör göra är ju att (om man vill slippa borra i orginalfuelrailen) köpa en nukefuelrail till S40, tabort bensinpumpen på orginal ledningen, sätta ledning där bensinpumpen satt.. dra ny ledning, sätta dit pumpen på den nya ledningen och sedan ansluta den till tanken.. Nått jag missat?

det som behövs är alltså

Ledning
Fuelrail..Nukerailen kostade väl 1600kr...kan inte tänka mig att bensinledning kostar mer än 500kr så ca. 2000kr i delar dp..

Köpes:
18T Turbo

KHRacing
10 december 2008
pwei skrev:
Är detta svårt att bygga? Eller bör jag be  Autotech göra det för 3500kr...?

kan du skruva lite granna ?

3500 är rena rånet.

Mr.
253 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Jodå visst kan jag skruva.. Problemet är väl att jag kanske inte har lust o borra hål i bensintanken...eheh
för det jag antas måste göras där...

Köpes:
18T Turbo

1 019 Inlägg
10 december 2008
Fiffigt! smile
Mindre prylar som kan gå sönder är väl trevligt.

Hur funkar det med med bränsletryck VS insugstryck då? Har man dragit en vakuumslang ända bort till tank?

Sök