3367
Sök

Nissan 200sx -90 går konstigt

76 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Tjena. Har precis köpt mig en 200sx men den gå lite halv konstigt ibland.

Vi säger att jag ligget på tvåan, ca 2000 varv, och trycker plattan i mattan.
Den går jätte bra tills den fått upp ett ladd på ca 1.1 - 1.2 sen smäller det och typ små-blöddrar lite i nån sekund eller två för att sedan gå som den ska igen och ge sig iväg som ett spjut.

Jag har bytt luftfilter men felet kvarstår. Då slog det mig att det kanske är soppa pumpen som inte orkar leverera men då hade den väll blöddrat hela tiden istället för att "komma igång" igen.

Det jag vet är bytt på den är turbo, intercooler, steg 2 chipad

Kan påpeka att detta inträffar bara på 2ans växel.

/Jimmy

1 255 Inlägg
31 januari 2009
Förmodligen får du för lite bränsle byt pumpen och spridarna och en ställbar BTR så kommer de nog gå bättre. o vad är de för turbo du laddar 1,1-1,2 med?

O ska du skaffa värre pump samt spridare har ja mina gamla spridare liggande 444cc och passar rakt på 200sx är du intresserad skicka ett PM
Senast redigerat av Anubis (31 januari 2009)

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

76 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
det är en T11 tubro. (jag är ny med turbo-motorer) så det här är det ända jag fått veta.
Senast redigerat av ahlen_j (31 januari 2009)

76 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Ingen annan som har något förslag?! Eller är det soppa pumpen som inte orkar leverera?

290 Inlägg
1 februari 2009
händer det om du inte kör riktigt så hårt men ändå pressar på bra.

76 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Nej det händer bara när jag värkligen trycker på. Plattan i mattan eller om jag värkligen gasar ur en växel.

290 Inlägg
1 februari 2009
nog något med soppa tillförsel . är det luftmassemätare eller mapgivare på den bilen (inte så hemma på just den modellen)?

653 Inlägg
1 februari 2009
Låter som om det inte skulle vara chippad, att fuel cuten finns kvar... säker på att det sitter ett chip i?

Sök