Det är din bil, men jag håller med Torpis om att labba med dumpar i bilar försedda med luftmassemätare.
Problemet med att fråga någon som har stylat sin bil med en kromad dyr dump är att den personen kommer att hävda att "bilen går kanon" av två anledningar: - Dels placeboeffekten dels för att inte tappa ansiktet.
Att mäta är att veta. Mät accelerationen med ett lämpligt accelerationsverktyg före och efter.
Även på bilar utan LMM så skall man passa sig för stora dumpar. Jag fick erfara det på min bil när han som mappade min motor satt bredvid och loggade när vi hade satt motorn i bilen för att han skulle finjustera. Skillnaden mellan dump som öppnade - vad jag tyckte var normalt - och med dumpen ställd så att den öppnade ett hårstrå var 1.5 sekunder 0-200km/tim. Allt försvann i växlingarna med dump som öppnade "normalt". Kul ljud men sög prestandamässigt.
/Göran
s40macke skrev:
Men om man inte bryr sig om att bilen går lite sämre (saktare) i växlingarna och att katten och lmm tar skada me åren så kan man ju ha en dumpventil monterad, men jag börjar svikta lite på den ideen nu endå.....
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI