2827
Sök

Hårfärg och blekning.

378 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Hej.
Skulle hjälpa mig tjej bleka håret idag, svart till blont.
Blekte 2 gånger men blev inget bra resultat alls.
Bara ca 5cm av utväxten överallt blev blont.
Resten nån konstig mörkbrun/röd/gul typ.

Ville ej göra mer än 2 gånger pga ifall det slits för mycket.

Minns när jag var liten så blekte jag mitt från svart till blont, fungerade på en gång.
Dock var detta säkert 7-8år sen. Har dom ändrat preparaten i hårblekningar och färger nu mera?
Allt annat är ju miljöanpassat.

Vi använda VIVA blekning.
Var en av dom dyraste i butiken.

Nån som har nått tips?
Erbjöd tjejen klorid (stavning) men fick rätt så aggressivt nej smile

// KimpaaBooY

135 Inlägg
29 mars 2009
Är hon "svart" av naturen eller har hon färgat de svart ?

378 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
sanhoj skrev:
Är hon "svart" av naturen eller har hon färgat de svart ?

Svart, eller egentligen väldigt väldigt mörk brun, av naturen.

// KimpaaBooY

135 Inlägg
29 mars 2009
De jag menade var, har hon färgat de svart innan eller är hon naturligt mörk !!

52 Inlägg
29 mars 2009
Det är väääldigt svårt o få ett mörkt hår blont på en gång... Jag var blond ett tag men det tog ca 7-8 blekningar innan det blev "platina" blont typ... O massor av silverschampo....smile

1 703 Inlägg
29 mars 2009
Ge henne 2000spänn och skicka henne till en riktig frisör, innan ni bleker av hennes hår wink

378 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
henkebenke skrev:
Ge henne 2000spänn och skicka henne till en riktig frisör, innan ni bleker av hennes hår wink

Haha, hon själv som valde göra hemma.
Ska försöka lite till, skiter det sig får hon anlita en proffesional =P

Men som stog inlägget ovan krävs det ett par gånger.

// KimpaaBooY

52 Inlägg
29 mars 2009
ja det krävs x antal gånger o då är jag inte särskilt mörkhårig av naturen heller.. Finns en anledning till att jag la ner det blonda , håret blir skört o går av , jag skulle behöva kapa minst en decimeter nu fast jag fått lite färg i det igen o använt allt man kan i inpackningsväg...neutral Om hon är så mörk oxå så finns det frisörer som vägrar bleka , just för att resultatet knappast kommer bli det önskade...

378 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
MissLee skrev:
ja det krävs x antal gånger o då är jag inte särskilt mörkhårig av naturen heller.. Finns en anledning till att jag la ner det blonda , håret blir skört o går av , jag skulle behöva kapa minst en decimeter nu fast jag fått lite färg i det igen o använt allt man kan i inpackningsväg...neutral Om hon är så mörk oxå så finns det frisörer som vägrar bleka , just för att resultatet knappast kommer bli det önskade...

Okey, hon sa att hon skulle nöja sig med ljusbrunt eller så ljus som det går att få men att det skall se naturligt ut. Men hade helt velat vara blond.

// KimpaaBooY

Sök