3567
Sök

Använda lb-reggad bil som personbil?

1 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Vad händer om man blir stoppad i en lb-reggad bil, för 1 passagerare och man har säten i för säg 3 passagerare?

730 Inlägg
16 april 2009
snuten kommer o säger : Ge mig ditt bling bling smile

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

Avstängd
103 Inlägg
16 april 2009
aaaa och då måste du kanske bjuda dom på donuts

Yellow bug!
1 640 Inlägg
16 april 2009
Seriösa nivån på garaget smile

Du kommer antagligen åka på böter och ombesiktning. Men det farliga i det hela är inte om polisen kommer, et är dom du kör av vägen smile

För då gäller ingen försäkring eftersom du kör fler passagerare än vad som är tillåtet, och att bilen är felregistrerad, så vill säga att någon blir allvarligt skadad, kommer du få betala.. Och då snackar vi ingen liten summa tongue
Senast redigerat av Edil_ (16 april 2009)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 april 2009
Edil_ skrev:
Seriösa nivån på garaget smile

Du kommer antagligen åka på böter och ombesiktning. Men det farliga i det hela är inte om polisen kommer, et är dom du kör av vägen smile

För då gäller ingen försäkring eftersom du kör fler passagerare än vad som är tillåtet, och att bilen är felregistrerad, så vill säga att någon blir allvarligt skadad, kommer du få betala.. Och då snackar vi ingen liten summa tongue

Har du en källa på det? Jag misstänker ev en förhöjd självrisk men att du skulle stå som ensamt ansvarig för personskador har jag svårt att tro.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

519 Inlägg
16 april 2009
fick själv bara en ny reggbesiktning men hade inga passagerare i när jag blev stannad,,

Joppi
17 april 2009
Blev stannade efter jag plockat ut gallret

Hade en kille i baksätet, polisen sa inte så mycket jag lovade bara att lägga tillbaka gallret.

Så några dagar senare blir jag stannade av samma polisen, hade inte lagt tillbaka gallret. Det första han gjorde var att öppna bakdörren för att se om jag hade lagt tillbaka gallret, dock sa han ingenting om det.

Så det beror ju helt på polisen!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
17 april 2009
Joppi skrev:

Hade en kille i baksätet, polisen sa inte så mycket jag lovade bara att lägga tillbaka gallret.

Så några dagar senare blir jag stannade av samma polisen, hade inte lagt tillbaka gallret. Det första han gjorde var att öppna bakdörren för att se om jag hade lagt tillbaka gallret, dock sa han ingenting om det.

jodu, man ska inte lova för mycket inte tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Joppi
17 april 2009
ExXtr3me skrev:
Joppi skrev:

jodu, man ska inte lova för mycket inte tongue

Så sant, var ganska snabb att lägga tillbaka gallret efter det big_smile

3 259 Inlägg
18 april 2009
Det blir föreläggande om regbesiktning efter som du åker en lätt lastbil som används som en personbil, om du får stå för personskador på dom i baksätet vid en krock om du åker utan galler låter ganska otroligt, jag föreslår att du ringer ditt försäkringsbolag o frågar rakt ut så får du 100% rätt svar!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 april 2009
enligt vårat försäkringsbolag (Sverak) så får vi köra utan galler om man ska köra någon tex
tillfälligt nånting sa dom att det hette vet ju inte vad polisen säger men enligt försäkringsbolaget så är det så
har även bes utan galler å dom sa inget ^^
o ja den är lb reggad

Sök