Hejhej har två problem som ni kanske kan hjälpa mig med? ----------------------------------
Min bil har tickat ett bra tag nu och har hört av en kompis att det ska vara ventilerna som är problemet och att jag bör göra en ventil justering.
Jag undrar vad en sån justering kan kosta och om det inte skulle vara det som är fel vad kan det då vara?
----------------------------------
Sen nu förra veckan började Motoröl(motorolja) uppe i testpanelen lysa. Det ända jag vet att den har koll på är olje nivån men den har jag kollat flera gånger och även fyllt på men den lyser ändå. Vad kan det bero på?
------------------------------------ Bilen är en BMW 320 -83
Har du hört nåt äldre BMW utan ventil knack? Det är enkelt att justera ventiler, tar 15-30 min men en block 10mm, ståltråd ca 2mm eller nåt pinne o blad mått. Men eftersom är det ventilknack o olja så kan det vara olje pumpen som håller på ge upp. Alt 2. dags att byta kamrem då den kan hänga "efter".
Den oljenivå lampan lyser då oljan är på mitten eller lägre. Fyll på oljan på så de går till max på stickan. Om det hjälper inte så är det oljenivå givaren som lagt av. NR 9 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … &fg=10