TurbOla skrev:
Ärligt talat så känns det mer som om du bara är gnällig, jag tycker de följer alla standarder och tänkbara moraliska och etiska möjligheter till punkt och pricka.
Det är helt förståeligt att de inte kan ersätta dig för arbete som du fått utfört utan kvitto (inget kvitto = svartjobb?), och att du sen vill ha en massa grejer i ersättning istället för kompensation för arbetet (grejernas värde uppgår till 6 gånger den kostnad du angivit att verkstaden tagit betalt för kontroll av hjullager!) är orimligt.
Sen bjuder de dig på en 10% rabatt på alla framtida köp (låter inte mycket, men handlar man en hel del i längden så...)
Du har även skrivit: "Jag har ju redan stått för den första reparationen."
Om det är en kompis som har gjort det åt dig utan kvitto kan inte Skruvat ersätta dig för den summan, då den ej är bokförd. Den kan lika gärna vara påhittad, eller hur?
Om du har gjort det själv, så kan ju inte Skruvat komma med en rimlig ersättning för en hemmamekare, då det inte finns några som helst siffror på vad man värderar sin egen tid/slitage på verktyg/lokal?
Du har ju även skrivit: "Lagren bör ju bytas ut snarast och frågan är hur ni ställer er till att jag lämnar in bilen till ex Bilia och får det löst på er bekostnad."
Och detta låter helt orimligt från din sida, det är som om jag skulle köpa en motor på Volvo, säga att jag monterar den själv, eller en kompis, sen gå och klaga på motorn, och säga att Volvo får stoppa i en ny motor och bekosta en ny motor och monteringen själva andra gången.
Hur kan de veta att jag utfört ett fackmannamässigt arbete?
Det köper jag inte. Så är det bara.
Och att de sen väljer att skicka en tredje omgång hjullager utan att begära något av de andra i retur för undersökning, är mycket bra goodwill.
Att de även bifaller din begäran om att en verkstad ska byta hjullagerna är extremt bra goodwill.
Det enda du har lyckats åstadkomma med denna tråden är att få mig att lita mer på Skruvat.se, då jag har fått se hur exemplariskt de sköter sig.
Enligt konsumentköpslagen är du ju berättigad till nya hjullager om de gamla glappar, men arbetet som du/vänner utfört utan bokfört kvitto är ingenting som Skruvat.se kan stå för.
Du ska vara oerhört nöjd med den otroliga service du har fått, även om bilen har fått stå ett tag.