3121
Sök

Inte missnöjd med skruvat.se längre. Så ska ett seriöst företag agera!

Amatör
453 Inlägg
11 november 2009
Har köpt styrled samt bromsslangar därifrån och jag tycker det var snabb leverans och grejerna har hållt hittils. Bra pris är ju ett plus. Helt klart värt det :p

Volvonörd
1 187 Inlägg
11 november 2009
Alltså: Biltema, skruvat.se, Micro m.m. handlar man där så får man vad man betalar, sen om man handlar originalprylar så är det helt klart bättre kvalitet, detta gäller inte alla saker som dessa företag säljer utan "enbart" större delen av prylarna. (tror jag)

Har handlat mkt av skruvat.se o har inte haft några som helst problem med dem. Har nåt varit fel så har jag fått returnera det på deras bekostnad, kundtjänsten mkt trevlig men kanske inte så kunnig inom alla delar, men vem fan är det? wink

Konstigt att dem har i detta fall gått med på detta eftersom jag anser att dem inte har skyldighet till det, läser man avtalen deras så står det säkert där, att dem inte ersätter felaktigt handhavande som jag gissar på i detta fall.
Anser att det är både rätt o fel av skruvat att göra så här, men det är ändå deras beslut. Har jag drivit det så har jag skickat nya lager om dem var glapp o inget mer.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

19 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
dcay skrev:
TurbOla skrev:
Nils47 skrev:
ÄNTLIGEN NÅGOT POSITIVT!
Jag har idag pratat med SKRUVAT.SE och föjlande gäller:
1. nya SKF lager skickas omgående till mig.smile
2. bilen ska lämnas in på en verkstad för byte. Skruvat står för kostnaden! (Bara jag inte lämnar till Bilia)tongue
3. Alla fyra lagren ska skickas tillbaka och Skruvat står även för den kostnaden:)
4. Jag är MYCKET tacksam för det.smilesmile
5. Så uppträder ett företag som är mån om oss kunder!!!!!smile

Jag tycker det låter som fruktansvärt bra service, med tanke på hur du har hängt ut dom här, utan att ens ärendet varit utrett.

Hade vart kul om dom såg detta innan dom gick med på det.. undra hur dom hade resonerat då.

Här kan du läsa deras svar:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=47132
Observera vem som undertecknat!

Reservdansk
6 271 Inlägg
11 november 2009
Nils47 skrev:

Ärligt talat så känns det mer som om du bara är gnällig, jag tycker de följer alla standarder och tänkbara moraliska och etiska möjligheter till punkt och pricka.

Det är helt förståeligt att de inte kan ersätta dig för arbete som du fått utfört utan kvitto (inget kvitto = svartjobb?), och att du sen vill ha en massa grejer i ersättning istället för kompensation för arbetet (grejernas värde uppgår till 6 gånger den kostnad du angivit att verkstaden tagit betalt för kontroll av hjullager!) är orimligt.

Sen bjuder de dig på en 10% rabatt på alla framtida köp (låter inte mycket, men handlar man en hel del i längden så...)

Du har även skrivit: "Jag har ju redan stått för den första reparationen."

Om det är en kompis som har gjort det åt dig utan kvitto kan inte Skruvat ersätta dig för den summan, då den ej är bokförd. Den kan lika gärna vara påhittad, eller hur?

Om du har gjort det själv, så kan ju inte Skruvat komma med en rimlig ersättning för en hemmamekare, då det inte finns några som helst siffror på vad man värderar sin egen tid/slitage på verktyg/lokal?

Du har ju även skrivit: "Lagren bör ju bytas ut snarast och frågan är hur ni ställer er till att jag lämnar in bilen till ex Bilia och får det löst på er bekostnad."

Och detta låter helt orimligt från din sida, det är som om jag skulle köpa en motor på Volvo, säga att jag monterar den själv, eller en kompis, sen gå och klaga på motorn, och säga att Volvo får stoppa i en ny motor och bekosta en ny motor och monteringen själva andra gången.
Hur kan de veta att jag utfört ett fackmannamässigt arbete?
Det köper jag inte. Så är det bara.

Och att de sen väljer att skicka en tredje omgång hjullager utan att begära något av de andra i retur för undersökning, är mycket bra goodwill.
Att de även bifaller din begäran om att en verkstad ska byta hjullagerna är extremt bra goodwill.

Det enda du har lyckats åstadkomma med denna tråden är att få mig att lita mer på Skruvat.se, då jag har fått se hur exemplariskt de sköter sig.

Enligt konsumentköpslagen är du ju berättigad till nya hjullager om de gamla glappar, men arbetet som du/vänner utfört utan bokfört kvitto är ingenting som Skruvat.se kan stå för.

Du ska vara oerhört nöjd med den otroliga service du har fått, även om bilen har fått stå ett tag.
Senast redigerat av TurbOla (11 november 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

19 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Nils47 skrev:

Ärligt talat så känns det mer som om du bara är gnällig, jag tycker de följer alla standarder och tänkbara moraliska och etiska möjligheter till punkt och pricka.

Det är helt förståeligt att de inte kan ersätta dig för arbete som du fått utfört utan kvitto (inget kvitto = svartjobb?), och att du sen vill ha en massa grejer i ersättning istället för kompensation för arbetet (grejernas värde uppgår till 6 gånger den kostnad du angivit att verkstaden tagit betalt för kontroll av hjullager!) är orimligt.

Sen bjuder de dig på en 10% rabatt på alla framtida köp (låter inte mycket, men handlar man en hel del i längden så...)

Du har även skrivit: "Jag har ju redan stått för den första reparationen."

Om det är en kompis som har gjort det åt dig utan kvitto kan inte Skruvat ersätta dig för den summan, då den ej är bokförd. Den kan lika gärna vara påhittad, eller hur?

Om du har gjort det själv, så kan ju inte Skruvat komma med en rimlig ersättning för en hemmamekare, då det inte finns några som helst siffror på vad man värderar sin egen tid/slitage på verktyg/lokal?

Du har ju även skrivit: "Lagren bör ju bytas ut snarast och frågan är hur ni ställer er till att jag lämnar in bilen till ex Bilia och får det löst på er bekostnad."

Och detta låter helt orimligt från din sida, det är som om jag skulle köpa en motor på Volvo, säga att jag monterar den själv, eller en kompis, sen gå och klaga på motorn, och säga att Volvo får stoppa i en ny motor och bekosta en ny motor och monteringen själva andra gången.
Hur kan de veta att jag utfört ett fackmannamässigt arbete?
Det köper jag inte. Så är det bara.

Och att de sen väljer att skicka en tredje omgång hjullager utan att begära något av de andra i retur för undersökning, är mycket bra goodwill.
Att de även bifaller din begäran om att en verkstad ska byta hjullagerna är extremt bra goodwill.

Det enda du har lyckats åstadkomma med denna tråden är att få mig att lita mer på Skruvat.se, då jag har fått se hur exemplariskt de sköter sig.

Enligt konsumentköpslagen är du ju berättigad till nya hjullager om de gamla glappar, men arbetet som du/vänner utfört utan bokfört kvitto är ingenting som Skruvat.se kan stå för.

Du ska vara oerhört nöjd med den otroliga service du har fått, även om bilen har fått stå ett tag.

Som jag skrev tidigare..... jag är JÄTTE nöjd med hur det blev!

3 121 Inlägg
11 november 2009
Nils47 skrev:

Ändra då rubriken på tråden smile

19 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
viccoA skrev:
Nils47 skrev:

Ändra då rubriken på tråden smile

Självklart. Tack!smile

19 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Slutet gott allting gott….. (?)smile

Äntligen har denna märkliga affär, som började den 2009-10-06, avslutats på ett för mig bra sätt. Pengarna för mitt utlägg för verkstadsbesöket finns nu på mitt konto och bilen kan brukas som vanligt. smile
Märkligt bara att det ska behöva ta 7 veckor för att byta ett par framhjulslager.hmm

Att SKRUVAT.se tog sitt förnuft till fånga är mycket glädjande men hade det inte varit billigare om dom gått med på mitt förslag redan i början? Då hade dom åtminstone sluppit alla kostnaderna för tre frakter till mig och en retur av glappa lager?

Det märkliga är också att inte en anställd på Skruvat med beslutsrätt ingrep från början. Då hade jag sluppit denna ”smutskastning och påtryckningsmedel”, som så många tyckt att jag ägnat mig åt och fått lämna in bilen omgående. (läs mitt första inlägg i tråden).

Nu hade Skruvat också en massa tur. Den sista laddningen med lager av original Volvo var av FEL typ. Lyckligtvis hade verkstaden ett par av rätt sort hemma så jag slapp vänta ännu längre. Jag är glad att jag inte stod med bilen på pall igen och inte kunnat montera. En hjärtattack hade nog varit bra nära…..

Henrik, som är chef över kundtjänst på Skruvat ska ha all heder över hur det skötts nu på slutet.
Om jag tänker köpa mer delar från Skruvat är nog en öppen fråga……….roll
Hoppas alla ni andra har bättre tur.wink

GREASEMONKEY
822 Inlägg
22 november 2009
Ekis! skrev:
Nils47 skrev:
ÄNTLIGEN NÅGOT POSITIVT!
Jag har idag pratat med SKRUVAT.SE och föjlande gäller:
1. nya SKF lager skickas omgående till mig.smile
2. bilen ska lämnas in på en verkstad för byte. Skruvat står för kostnaden! (Bara jag inte lämnar till Bilia)tongue
3. Alla fyra lagren ska skickas tillbaka och Skruvat står även för den kostnaden:)
4. Jag är MYCKET tacksam för det.smilesmile
5. Så uppträder ett företag som är mån om oss kunder!!!!!smile

Tråkigt bara att du nu har hängt ut skruvat.se som väldigt oseriösa i ett stort bilforum...
Nu när du enligt min mening fick ett väldigt proffsigt bemötande av dom...

Dom löste de hela på ett klanderfritt sätt, Du var lite för snabb här min "vän" wink

WORD !

Mvh S.Österdahl

Sök