2666
Sök

Xenonljuset blinkar till i lila

NissanMotorsport
8 januari 2010
Trådstartare
har tre extraljus hella 3003 blue.. två lampor är H1 5000k 50w och satte dit en till lampa idag som är samm fast 4300k.. och ibland när ja bländar av för mötande och sen sätter på hellyset igen så kan det ändra färg till lila lite snabbt i den nya lampan förmodligen..  sen ställde ja mig framför garageporten och märkte att ljuspunkten från nya lampan lyser svagare än dom andra två.. vilket ska vara tvärtom egentligen..

1 489 Inlägg
8 januari 2010
Skulle chansa på kass lampa? Hur snabbt bländar du på igen efter att du släckt ner?

• Även den starka måste ta i när han skiter

NissanMotorsport
8 januari 2010
Trådstartare
MarcusL skrev:
Skulle chansa på kass lampa? Hur snabbt bländar du på igen efter att du släckt ner?

beroende på hur många bilar i rad man möter tongue men de kan vara efter 1 till 10 bilar.. men den blinkar inte lila direkt utan det tar ca 5 sekunder innan den gör det..och det händer kanske 2-3 gånger på 10 smile får höra me stället ja köpte lampan ifrån

NissanMotorsport
8 januari 2010
Trådstartare
Kan det bli så om man råkar nudda glaset? inte för jag gjort det men..

332 Inlägg
8 januari 2010
Jag har 50w xenon i helljuset på v70in.. den högra lampan har tänds med ett blixt snabbt orangeaktigt stick för att sedan bli "xenonvit" .. vart så sen första tändningen tongue

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 januari 2010
Men blir färgen som den ska på lampan efter att lampan blivit "varm" ??

För min högra helljuslampa på xenonet har blinkat till i rosa/lila sen jag köpte och installerade kitten och det är bara det lilla "felet" att det blinkar rosa, sen funkar lampan som den ska.

Hur har du tagit ström till ballasterna ??

Mina kopplade jag till bilens originalkontakter i lamphusen, kan ju tex vara en sån grej som gör det...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök