3020
Sök

LMM problem med A3a?

9 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
tja

satte för ett tagsen in ett öppet luftfilter på min Audi A3a 1,8T -98 och nu har ett nytt fenomen uppstått, när ja skulle starta bilen efter jag vatt o handlat så fick ja knappt igång den, batteriet är nytt och stod länge på startmotorn innan ja fick liv i den, och senaste idag när ja körde i stan bara dog den mitt i farten, kan de va för att de öppna luftfiltret är "oljigt" och att det satt sig i luftmassemätaren ? kan bilen bara dö helt så om LMM:aren blir igensatt ? Jag stod på startmotorn rätt länge även denna gång innan den börja gå igång igen.. men efter den startat gick den hur bra som helst igen.  misstänker det är nått med de nya luftfiltret, enda annat ja kan komma på är om där e nått eventuellt batteri i nycklen som börjar lägga av  ? ?  hmm

nån som vet om detta fel kan bero på LMM ?

tacksam för svar smile

Beemer driver
26 Inlägg
1 november 2006
Det kan absolut vara fel på LMM, men det beror nog inte på att LMM är trasig om den dör i farten, annars ett mycket vanligt problem på VAG's 1,8T motorer att den går sönder. Det finns även ett till vanligt fel, men är lite osäker vad det var. Inte dumpen, utan något annat. Men har för mig att det var att bilen inte startade jämt. Aja jag kanske kommer på det senare...

OO=00=OO E30 ist das Auto
"Holy Crap! I was born on my birthday!"

Sök