Efter jag kört lite i en rondell så skulle jag växla men fick inte i nån växel, det luktade även brännt. Kopplingen känns som innan men när jag trycker ner den o ska växla så e de fullkomligt omöjligt att få i en växel, trögt som fan. Så e de nån som vet vad felet är? nån som råkat ut för de innan? När jag har bilen avstängd så kan jag trycka i en växel o köra på den, så kom jag hem.
Hej! är det 16v du menar så har du INTE vajer på den, om dom inte ändrade på 89.orna då men det tvivlar jag starkt på. det sitter hydraulisk koppling på den, å enda sätt du kan ändra inställning på den är vid pedalerna. riv bort plasten under ratten, sen sitter det en justermån vid kopplingspedalen. där kan ändra om lite men tyvärr inte lika mkt som på vajermodellerna.
detta hände min kompis. han körde i en rondel, sen small det och blev ungefär som för dej det var bakaxeln som hade rassat den enda växeln han fick i vare baken så han la i den och bakade hem (2 mil)
Bakaxeln har ju inget med att göra om de går att få i växeln, hade bakaxeln gått sönder så hade inte någon växel funkat, tro mej har vart med om bakaxel ras och lådras på 740. de troligaste är att kopplingen måste jussteras eller så har den gett upp. Kan vara lådan som pajjat med då det blir så när synkringarna går sönder totalt