Hej hopp!
Har kollat igenom lite forum gällande SID om hur man lagar den så man får tillbaka pixel-loss...
Jag har en nyinköpt 9-5 kombi aero -02 som hade en fungerande SID då jag provkörde den, men då jag hämtade ut den så hade allt slutat funka! SIDen var svart som natten och inget som hör till fungerade... dock kom det tillbaka några dagar senare och nu har det funkat rätt bra.
Jag känner mig lite osäker på detta glapp och kommer kämpa med näbbar o klor för att den ska funka felfritt (då bilen är köpt på bilfirma så har jag ju garanti), vilket verkar vara klurigt...
En kompis som även han har en 9-5 kombi sa att det som gör att lödningarna lossnar är den värme som finns bakom panelen och då fick jag en liten plan som jag behöver hjälp med: Hade det månne inte funkat om man borrade ett hål i väggen för att på så sätt få lite ventilation för stereo/ecc/SID? Finns det någonstans högt upp som man kan tänkas göra ett hål på... 2-3 cm för att på så sätt få ut värmen och finns det någon nackdel med detta?