3470
Sök

Startspärrskrångel? Mits. Eclipse -00.

392 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
skulle göra rent lite kontakter och när jag stoppade tillbaka allt så startar inte bilen, klick säger det.
min första tanke var ju att startspärren gått i. det finns dosa till bilen men den funkar inte,
har alltså bara nycklar. har prövat att rycka minus kabeln till batteriet under natten om det
kunde nollställa något, men det funkade inte ändå, samma sak när jag försökte imorse.
så hur går jag tillväga nu? (eclipse årsmod 2000)
Senast redigerat av Dieselsmurfen (16 augusti 2011)

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

392 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
kan även tillägga att den ena kontakten trorjag går till startmotorn, rengjorde med wd40 efter rekomendation,

360 Inlägg
16 augusti 2011
En kompis pratade något om att man kan nollställa bilens dator genom att ta bort båda kablarna till batteri'et och hålla dom motvarandra. Om detta funkar eller stämmer har jag ingen aning om, värt ett försök?

- M1Get

Forummoderator
18 132 Inlägg
16 augusti 2011
En normal startspärr klipper bränslet. Startmotorn går i de flesta fall. Att din inte gör det kan vara tecken på annat problem. Eller eftermonterat larm som sagt... Har du provat bogsera igång den?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

392 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Det var startmotorn som hade hängt sig smile knackade lite på den med en hammare sen startade den fint! men det var bara så lustigt att det hände precis när jag gjorde rent kontakterna. tackar för all hjälp iaf!

Sök