3096
Sök

Vilket material ska packningen till oljetrågen vara i?

76 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Nu har jag tröttnat på att söka runt på google, hittar ingenting om det jag söker.

Har tänkt göra egna packningar till oljetråget till motorn och även till oljetråget på växellådan.
Min fundering ligger kring vilket material man ska använda till vilka packningar.

Hoppas nån vet och kan hjälpa!

/Jimmy
Senast redigerat av ahlen_j (12 september 2011)

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 september 2011
ahlen_j skrev:
Nu har jag tröttnat på att söka runt på google, hittar ingenting om det jag söker.

Har tänkt göra egna packningar till oljetråget till motorn och även till oljetråget på växellådan.
Min fundering ligger kring vilket material man ska använda till vilka packningar.

/Jimmy

är de plana ytor eller lite konstigt bockade plåtytor ? loctite har packning på tub som är fruktansvärt bra.

76 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
har inte tagit ner grejerna än utan detta är i förebyggande syfte. ska bytas under höst/vinter.
Jo det har jag hittat mycket om, loctite på tub. men ang. packnings arken man kan köpa. Vilket material är bäst lämpat till oljetråg?

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 september 2011
ahlen_j skrev:
har inte tagit ner grejerna än utan detta är i förebyggande syfte. ska bytas under höst/vinter.
Jo det har jag hittat mycket om, loctite på tub. men ang. packnings arken man kan köpa. Vilket material är bäst lämpat till oljetråg?

till lite äldre grejer brukar de ju vara typ korkpackningar, eller pressade pappersfiber.
loctite på tub har jag väldigt bra erfarenheter av. min växelåda är ihop skruvad med sånt å de läcker inte en droppe. dock bra ytor.

de är lite som tjära när man ska applicera de, väldigt lätt å jobba med för de är kletigt å fäster väldigt bra.

1 Inlägg
13 september 2011
Xuri skrev:
ahlen_j skrev:

/Jimmy

är de plana ytor eller lite konstigt bockade plåtytor ? loctite har packning på tub som är fruktansvärt bra.

Funkar loctite packningarna till alla delar i motorn?

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 september 2011
Maxi740 skrev:
Xuri skrev:
ahlen_j skrev:

/Jimmy

de finns lite olika loctitce/ flytande packningar men jag brukar min packningsmassa på både motorn å på växelådan å jag har inga läckage.

riktigt fina grejer.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
14 september 2011
Maxi740 skrev:
Xuri skrev:
ahlen_j skrev:

/Jimmy

Snål?
Många nyare bilmotorer har bara limmade ytor, finns speciellt medel för det. Annars till oljetråg så brukar det vara kork eller gummi

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök