Köpråd: Bil för >80.000kr

dedline
1 november 2011 · 143 Inlägg

kolla va en 04 går för som gått såpass lite.... och som är fullutrustad med allt och nylingen gjort stora servicen. nyskattad och nybes. folk borde lära sig priser.

Volvo 740 T5 "740 T5" (1988)
mangedif Snäll pöjk
1 november 2011 · 703 Inlägg

Jag hade bytt med dig om jag fick 20lax :-P hehe men man ska alltid vänta på rätt köpare.

Ack vet jag förgasarmotorer!
mangedif Snäll pöjk
1 november 2011 · 703 Inlägg

Stofer skrev:

dedline skrev:
jupp:P

Du menar alltså att du ska ha 60k för en v40??

Menar du att jag bara får 13 för min :-(  ? :-P

Ack vet jag förgasarmotorer!
dedline
1 november 2011 · 143 Inlägg

hehe nä bara o höra av dig om du e sugen på o köpa smile

Volvo 740 T5 "740 T5" (1988)
ALmo
2 november 2011 · 249 Inlägg

Kom precis på en bil, om du kan tänka dej en diesel så kan jag rekommendera e46 330d. Det är en av värdens bästa motorer... 185 hk, 0,67 l/mil

mangedif Snäll pöjk
3 november 2011 · 703 Inlägg

Har även nu fastnat för slk 230 och civic typ r -02. Bra bilar? Kolla ngt extra? Jävligt sugen på mercan faktiskt!

Ack vet jag förgasarmotorer!
Rquired Allmänt envis
3 november 2011 · 12 512 Inlägg

mangedif skrev:
Har även nu fastnat för slk 230 och civic typ r -02. Bra bilar? Kolla ngt extra? Jävligt sugen på mercan faktiskt!

Jag förstår att du är sugen på Mercedes, det måste vara svårt att slå en liten roadster och det är underbart att kunna fälla ner taket. Finns några små saker att kontrollera på den modellen dock:
-Rost i bakkant av bakskärmarna.
-Att färgen på mittkonsolen trillar av (Ej genomfärgad i alla fall).
-Att en eller flera vajrar till fällningen av taket har gått av, är så fallet går taket inte att öppna som det skall och det är mycket dyrt att åtgärda. Kontrollera taket på en SLK noga, och kolla även efter lackskador (=Taket har hamnat på sniskan tidigare?) eller dokumentation kring taket om sådan finns.
-Tecken på hård körning, kort sagt glapp och missljud från fram, bakvagn eller drivlinan.
-Motorn är pålitlig men trots allt kompressormatad, lyssna en gång extra och kolla så att allt verkar ok för det kan vara både dyrt och lite knepigt om något kring den skulle få för sig att krångla. Jämför gärna med en annan Mercedes kompressor om du kan hitta en hos en bilhandlare t.ex?

Honda är även den väldigt körglad, och utan tak men med sugmotor finns där inte lika mycket som kan krångla på en sådan bil men å andra sidan tror jag att få om ens någon CTR hamnat hos en ägare som inte köpt bilen med sin tunga högerfot i åtanke. Kort sagt stor varning för hårt körda exemplar och även för mindre seriösa modifikationer, många ägare monterar en salig blandning av stora hjul, kjolpaket och kraftiga stereos. Övriga modellspecifika fel (Om det finns några?) har jag däremot ingen koll på. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
mangedif Snäll pöjk
3 november 2011 · 703 Inlägg

Mercan va ju grymt billig att försäkra till skillnad mot civicen! 3500/året vs 5500/året. blev förvånad av den billiga försäkringen :-)

Ack vet jag förgasarmotorer!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang