Jag har en Volvo 242 DL -82 som är väldigt dålig i karossen (dörrar, huv, skärmar mm) och ska nu köpa dessa detaljer i plast av en kille som tillverkar det efter modellen och original karossen men jag är lite fundersam hur det blir om jag byter ut "pansarvagnsdörrarna" som sitter på bilen nu som väger bly Krocksäkerheten minskar ju något enormt om jag byter till plast... Kommer besiktningen att säga något om detta ur säkerhetssynpunkt?
Dem kan mycket väl ha åsikter om det då man inte får montera plastdelar hur som helst på vilken bil som helt. Sen är det ju alltid i slutänden frågan om den enskilde besiktningsteknikern säger något eller inte.
Dem kan mycket väl ha åsikter om det då man inte får montera plastdelar hur som helst på vilken bil som helt. Sen är det ju alltid i slutänden frågan om den enskilde besiktningsteknikern säger något eller inte.
Okej tack för snabbt svar!
Tror jag köper det som planerat och monterar dem, får jag nedslag på besiktningen så får jag hänga dit originaldörrarna och besikta Är ju trots allt bara besiktning vartannat år
Tror jag köper det som planerat och monterar dem, får jag nedslag på besiktningen så får jag hänga dit originaldörrarna och besikta Är ju trots allt bara besiktning vartannat år
Akta så du inte åker på flygande besiktning bara, då är det nog ganska så kört. Dem brukar väl vara lite hårdare än "vanliga" besiktningsmän?
Akta så du inte åker på flygande besiktning bara, då är det nog ganska så kört. Dem brukar väl vara lite hårdare än "vanliga" besiktningsmän?
Mycket möjligt att de är hårdare men får hoppas jag slipper det