2863
Sök

.

19 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
smile
Senast redigerat av Thielfoldt (14 juni 2012)

583 Inlägg
23 december 2011
Hade testat att ställa en bilen i ett varmgarage samt satt en värmefläkt under huven över natten. Detta för att utesluta fukt orsakat felet. Ifall detta inte hjälper är det dags att skaffa ett elschema och elmätare och börja felsöka.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 december 2011
Har du prövat forumet på www.autopower.se? Betydligt fler där som är duktiga på BMW än här på Garaget. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

19 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
har prövat autopower men får inga svar. har även sökt igenom deras forum.
har även prövat med värmegarage och fläkt men hjälper inte. så nu återstår det väll att gå igenom alla relän och boxar. Tack för svar. MVH Hannes

fälg fantast
1 086 Inlägg
5 januari 2012
Rquired skrev:
Har du prövat forumet på www.autopower.se? Betydligt fler där som är duktiga på BMW än här på Garaget. smile

vad gör du här då rquired smile

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 januari 2012
Thielfoldt skrev:
har prövat autopower men får inga svar. har även sökt igenom deras forum.
har även prövat med värmegarage och fläkt men hjälper inte. så nu återstår det väll att gå igenom alla relän och boxar. Tack för svar. MVH Hannes

Ok, har du prövat att leta efter en läcka? Jag tänker på om bilen läcker i nederkanten av vindrutan till exempel eller om avrinningen till behållaren för kupéfiltret är tät. Fukt kan leta sig in denna vägen och ställa till det, och elektronik är tyvärr ofta såpass lynnigt att det inte är säkert att det fungerar igen enbart för att man får det torrt igen. I så fall hjälper det förmodligen inte om du hittar orsaken i och med att skadan redan är skedd, men du kan kanske förhindra fler fel?

Förmodligen finns det någon punkt där vindrutetorkare, spolning och innerbelysning hänger ihop. Tyvärr känner jag inte till någon sådan på E39. smile

Lowenhart: För att få från ämnet lite så blev jag lite osäker på vad du menade, men Autopower är ett lite omodernt och inaktivt (Jämfört med många andra) forum och det har aldrig lockat mig riktigt.

19 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
tack så mycket för att ni försöker. jag tror som tidigare skrev att det har kommit vatten in i systemet och att någon box tagit skada av de, dock vet jag ej vilken.

Jag skulle behöva ett el schema, är det någon som vet var man kan få tag på detta till en e39? MVH Hannes

65 Inlägg
30 januari 2012
Köp Haynes repbok. Brukar finnas kopplings schema längst bak i dom..

Fredrik Tjärnlund!
Skoda Octavia RS -02
BMW 530 -93
MB 200E -92

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 januari 2012
Thielfoldt skrev:
tack så mycket för att ni försöker. jag tror som tidigare skrev att det har kommit vatten in i systemet och att någon box tagit skada av de, dock vet jag ej vilken.

Jag skulle behöva ett el schema, är det någon som vet var man kan få tag på detta till en e39? MVH Hannes

http://www.realoem.com/bmw/

Om du kollar ovanstående länk brukar där finnas schema över det mesta, sedan är frågan om det är detaljerat nog?

Sök