3470
Sök

Angående luftfilter som får kontakt med vatten

257 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Hejsan!

Funderar att köpa ett luftfilter och då har jag en carbonfiber huv med gälar som sitter precis ovanför luftfiltrets position.
D.v.s att med bilen stående och det är regnväder så kommer luftfiltret komma i kontankt med vatten, får den göra det? Va händer? Motivera gärna! Borde jag köpa luftfiltret eller inte

Tack för er tid!

573 Inlägg
20 mars 2012
Bilen blir slöare när filtret e blöt o i värsta fall blir luftmassemätaren förstörd efter ett tag.

Hade så på min sierra cossie o den satta jag plastpåse över filtret varje gång jag parkera den MEN man får inte glömma o ta bort påsen hehe tongue

MSCR

257 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Hmm då får jag nog glömma att handla ett luftfilter. Tack för ditt svar!

836 Inlägg
20 mars 2012
Eller bara bygg en liten skärm över filtret så vattnet inte rinner ner på det

820 Inlägg
20 mars 2012
eller led in luft från fronten går väll lika bra = skippa huven
Senast redigerat av masseT5R (20 mars 2012)

257 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Bygga en skärm va fiffigt, men jag fatta inte riktigt va du mena masseT5R

820 Inlägg
21 mars 2012
Mommo1990 skrev:

tycker nu om du ska bli lidande pga av en huv som har öppningar på fel ställen..så varför inte köra med standardhuven och ta in luften på nåt annat sätt, annars blir det till att springa ut med påsar osv bara för att
det regnar..men det står för mig, är väll lat hehe

skärmar kanske funkar för avledning, men frågan är ju om syftet med öppen huv försvinner då...kanke bygga nån
slags ducktning med slang som tar in luften å nån avledning av vattnet..jag vet inte

836 Inlägg
21 mars 2012
masseT5R skrev:
Mommo1990 skrev:

tycker nu om du ska bli lidande pga av en huv som har öppningar på fel ställen..så varför inte köra med standardhuven och ta in luften på nåt annat sätt, annars blir det till att springa ut med påsar osv bara för att
det regnar..men det står för mig, är väll lat hehe

skärmar kanske funkar för avledning, men frågan är ju om syftet med öppen huv försvinner då...kanke bygga nån
slags ducktning med slang som tar in luften å nån avledning av vattnet..jag vet inte

Eftersom att man inte behöver bygga en skärm runt hela filtret så ja det lönar sig! den kalla luften kommer fortfarande ner där filtret sitter, så man bygger bara ett "tak" över filtret så e det löst

257 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Japp exakt, ska nog bygga ett tak, märker jag att det når ändå får jag köra utan, kör hellre med huven än med filtret! Tack för hjälpen ni!

Sök