3554
Sök

Slanga bil?

403 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Bästa sättet att slanga sin egen bil? farsan köper in mycket reserdelsbilar och min gamla isbil ska skrotas men det är full tank i den. Så borra hål? Ta ner hela tanken? Öppna locket igenom bagageutrymmet ? Detta gäller volvo 740 / 940.

458 Inlägg
28 september 2011
Eller en trädgårdsslang som är spetskapad med en lämplig pump till. Går att få ner i de flesta tankarna, även de som har slang-stopp med lite milt våld.
Mvh John

fälg fantast
1 086 Inlägg
28 september 2011
ta en bensinpump, + o - och slangar i båda bilarna , så ska du se att det suger upp !!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
28 september 2011
Enklast är att skicka upp den i luften och slå hål på tanken. Samla upp soppan i dunkar och tanka en frisk bil...

Tänk på att bensin bildar statisk elektricitet vid höga fallhöjder så ska du ha långt mellan tank och dunk koppla samman dem med en startkabel eller kabel till bilens kaross så smäller det inte... 8000V/m fallhöjd har jag för mig.

Länk http://kungsorsplast.se/downloads/stati … er-svenska

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 september 2011
Jag brukar köra med bilen egna pumpar när det är insprutning, minst kladd & spill på det viset. Koppla batteriladdaren på säkringen till pumparna och en slang ner i dunk.
Går förvånansvärt fort och man får inte med nåt skräp. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 878 Inlägg
28 september 2011
När jag smällde min 740 så hade jag typ full tank. jag hissade upp bilen och borrade hål i tanken. Tanken är juh trots allt utav plast. Sen stog det och sippra ut ett bra tag.

Enklaste lösningen i mitt tycke.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
28 september 2011
RD_87 skrev:
Jag brukar köra med bilen egna pumpar när det är insprutning, minst kladd & spill på det viset. Koppla batteriladdaren på säkringen till pumparna och en slang ner i dunk.
Går förvånansvärt fort och man får inte med nåt skräp. smile

Riktigt bra tips !!
Måste testa för nöjets skull smile

C H E V R O L E T <3

27 Inlägg
29 september 2011
Lowenhart skrev:
ta en bensinpump, + o - och slangar i båda bilarna , så ska du se att det suger upp !!

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
17 januari 2013
lite längesen det vart skrivet här. men jag har en variant på insprut. ta bort soppa slangen ifrån fuelrailen å så skarvar man ihop nr 30 å 87/2 på relät så sprutar soppan ur smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
17 januari 2013
jag brukar ta bort tankarmaturen och pumpa därifrån

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök