Hej, jag har en modern servostyrsnäcka som ska på min chevrolet 59 och undrar ifall någon har tips på hur man ska göra en adapterplatta och få snäckan att fästa på den osv.
Har nu en 88ans tbi 350 van motor som är ombyggd till förgasare som jag har en elektronisk bränslepump till som ligger på 0,15 bar i motorrummet, vilket gör att vid fullt gaspådrag eller ibland vid hastigheter över 80 så dör bilen, startar dock direkt efter oftast, har en tvåportsförgasare (okänt märke) och undrar ifall någon har tips om vad för soppapump som skulle fungera bra till min bil, funderar på en http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...lepump-523226/ den undre med 70l/h och 0.20-0.40 bar bara så att inte förgasaren flödar när man cruisar vore bra.
Har även en fråga om värmesystemet, har nu ingen del utav det, ska köpa det snart, men vart på min motor kommer jag kunna koppla in det eftersom jag inte har någon ingång på min kylare. Mvh kristoffer, ber om ursäkt om tråden är felplacerad.
Jag hade mitt kopplat så på ford 53:an men det är olika beroende på motor, den kan du ansluta på expansionskärlets vatten ledning med en T skarv eller dylikt! Bara den kopplas där du har mindre tryck eller flöde än ingående i värmeelement för att få cirkulation!