En polare till mig sa att han kände nån som hade tagit 325ans kamaxel och satt den i 320ins motor och på så sätt fått en 325, Funkar det och är det relativt enkelt?
There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
En polare till mig sa att han kände nån som hade tagit 325ans kamaxel och satt den i 320ins motor och på så sätt fått en 325, Funkar det och är det relativt enkelt?
Nä riktigt så enkelt är det inte eftersom 320ins motor är på 2,0L och 325ans är på 2,5L. (Vad jag vet iaf, om det nu inte är något special BMW har hittat på och stoppa i 2,5L motor i 320)
Vad för generation av 3-serien pratar vi om? Är det de äldre så är följer ju beteckningen motorns cylindervolym och isåfall kan du inte få den skillnaden genom att byta kam.
Nä riktigt så enkelt är det inte eftersom 320ins motor är på 2,0L och 325ans är på 2,5L. (Vad jag vet iaf, om det nu inte är något special BMW har hittat på och stoppa i 2,5L motor i 320)
Okej, men det som skiljer är väl slaglängden?
There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
även om det skulle gå måste man ju ändå plocka isär hela motorn för att byta vev, då kan man ju lika gärna slänga i en komplett 325-motor direkt och spara en jäkla massa tid, det blir nog inte stor skillnad i pris heller
även om det skulle gå måste man ju ändå plocka isär hela motorn för att byta vev, då kan man ju lika gärna slänga i en komplett 325-motor direkt och spara en jäkla massa tid, det blir nog inte stor skillnad i pris heller
det skulle man ju kunna men frågan var ju om det gick att byta vevaxel/kamaxel och inte hela motorn
Enklast är att byta motordataskylten och åka och besiktiga bilen. Nu kommer du få nedslag på utbytt motor. Det kommer vara i det närmaste omöjligt att bevisa att det inte ät en 325motor i bilen. Du får dessutom papper på det hela som bevisar att motorn är bytt till 325.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
räkna för ett bra tag sen på 2,5 vev i 2,0 o tror de närmaste man kan komma är 2,3l men vet inte riktigt hur man gör med stakar o kolvar, var nog bara veven jag räkna på