Golf III som drar mycket olja!!!

m-lowet
18 oktober 2005 · 253 Inlägg

Ja vi  har en golf III Gti 8v som drar mycket olja!!
Och när jag kolla på oljestickan så var det som små bubblor på den precis som det var vatten i den. Detta var precis efter ett termostat byte. Har bubblorna på oljestickan nåt med termostatbytet eller är det topppackningen som har gått??? Tacksam för svar genast!!!!
   

                //Martin

Dalsland......Varför trängas?
sternviken
18 oktober 2005 · 81 Inlägg

ett enkelt sätt att se om det är vatten i oljan. är den grådaskig? typ möljkfärgad. är den det så har du vatten i oljan och ev topp-packning kan ha gått.

m-lowet
18 oktober 2005 · 253 Inlägg

ok ska kolla det.. Tack för svaret!! Nån annan som har nån ide om vad det kan vara???

                //Martin

Dalsland......Varför trängas?
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
18 oktober 2005 · 1 660 Inlägg

Är det inte toppackningen så kan D vara packboxen innanför svänghjulet, sliten i motorn(blårykande avgaser) eller Oljepluggen / främre vevaxeltätning (oljeläck på backen om den står ett tag, speciellt vid varm motor) Lycka till!

Civic_Honda
19 oktober 2005 · 18 Inlägg

Kolla kolvringarna ventilspackningarna är där mycke olja vid tändstiften när du tar av dom?

MVh Frans

carawelle
22 oktober 2005 · 460 Inlägg

kolla om vevhusventilationen fungerar som den ska.
Är den tätt så kan man få ökad oljeförbrukning

m-lowet
24 oktober 2005 · 253 Inlägg

Ok men hur kollar jag detta då??? Och hur åtgärdar jag det om det är så att den är tät              //Martin

Dalsland......Varför trängas?
m-lowet
24 oktober 2005 · 253 Inlägg

Motorn är ej sliten för det ryker inte blått eller mer än normalt och den läcker ingen olja som vi märkt iaf.Har ej kollat om dert är mycket olja på tändstiften än. Vad är fel om det är det då??           

                                  //Martin

Dalsland......Varför trängas?
Civic_Honda
25 oktober 2005 · 18 Inlägg

Då är det ventilskåp packningarna som är i sönder om där e olja vid tändstiften!

MVH Frans

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang