Hejsan!
Fick mitt körkort i fredags, och första bilen i lördags (alltså inget proffs på bilar)!
Bilen är i riktigt fint skick och har fungerat perfekt, fram tills inatt när jag skulle iväg och köpa cigg..
Kom hem, ställde bilen och tryckte på knappen på nyckeln för att låsa bilen, då hör man att den "låser sig", och sen låser upp sig själv en halvsekund senare. Testade då att låsa genom att sätta in nyckeln och låsa manuellt, men centrallåset agerar exakt på samma sätt. Testat att låsa passagerare-sidan, då låses endast passagerares-sidans dörr.
Testat att invändigt låsa alla dörrar, då alla fungerar ( forutom förar-dörren som är kopplat till centrallåset, då låses alla dörrar, för att sedan låsas upp efter en halv sekund ).
Larmet fungerar dock när jag låser ( trots att dörrarna inte blir låsta ), men lite osäkert att ha bilen "öppen" över nätterna, speciellt nu när det är helg och grejer..
Är detta ett vanligt problem, och hur löser man det?
(ps: efter att kört bilen ett tag nu under förmiddagen så gick det helt plötsligt till min förvåning att låsa "riktigt", känns dock som detta var ett undantag och nästa gång jag skall försöka så kommer det sluta med att den får stå olåst åter igen)
Riktigt tacksam för svar, tips och trix!
Helst GDS-trix som inte behöver kosta då pengar inte riktigt är den starka sidan efter att man slängt tusenlappar på både körkort och bil.
Mvh