3952
Sök

Bakaxel

45 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Hej har en fråga det har börjat klonka i bakvagnen när jag svänger och gasar. Så länge jag kör rakt är det tyst? Någon ide vad det kan vara och vad man kan göra åt det? :smile

188 Inlägg
19 april 2013
kan vara bra att veta vad det är för bil och årsmodell??

45 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Oj fan haha glömde det det är en ford sierra en 88 2.0

5 733 Inlägg
19 april 2013
Kolla drivknutar och bussningar.

Ovanligt att drivknutar på bakhjulsdrivna bilar klonkar dock så skulle satsa mina pengar på någon bussning.
Om nu inte diffen håller på att fara, en polare med en 744 har kört med klonkade bakaxel hela vintern, klonkade endast när man svängde och gasade och för två veckor sedan så rasade han smådreven i diffen. Jag vet dock inte hur du kört men hans 740 är härjad med och mycket sladdande, burnande och kopplingssprättande så man blir ju inte förvånad att den rasar till slut.
Senast redigerat av simlar (19 april 2013)

45 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Ja jag misstänker med på att det är dreven men det går inte att göra någon ful lagning? Typ svets diffa eller något? Aldrig skruuvat bakaxel förut:P

5 733 Inlägg
19 april 2013
dice92 skrev:
Ja jag misstänker med på att det är dreven men det går inte att göra någon ful lagning? Typ svets diffa eller något? Aldrig skruuvat bakaxel förut:P

Om det är smådreven är det bara att svetsa skiten. Är det pinjongen och krondrevet så måste diffen (eller åtminstone pinjong och krondrev) bytas.

45 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Jaha okej får plocka isär skiten och se:D

Sök