3180
Sök

Ljuddämparull, vad är bäst?

Personlig servicetekniker på Volvo
91 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Det är så att jag bygger eget japs iu rostfritt och har nu börjat tänka på vad man ska ha för ull i den. Vad är bäst att använda sig utav? Behöver det vara värmetåligt? Blir väl inte så jäkla varm längst bak av avgassystemet. Vanlig väggisolerig, skulle inte det kunna funka?

Tack på förhand!

551 Inlägg
15 april 2009
när jag har kört lite inspirerat med crxen så brukar hela systemet vara hett, kan knappt ens röra japsedämparen bak för det e så varmt.

You can't B serious, oh K

51 Inlägg
15 april 2009
Måste väl finns på nån firma som säljer crosstillbehör. Där får man ju packa om ljuddämparen ibland...

Volvo 854 GL -94 [Lillehammer No. 281] GLT utrustad + lite till :D

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
15 april 2009
MC ljuddämpar stoppning! borde du hitta på närmaste mc tillbehörs firma!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

120 Inlägg
15 april 2009
Vanlig stålull funkade jättefint på A-traktor tiden. Så seriöst är det väl kanske inte men det fungerade och det är huvudsaken!

730 Inlägg
15 april 2009
byggde avgasrör till moppen då den tiden var, då skar ja upp en gammal 740 burk och tog ullen, borde väl funka lika fint där också ? smile

Fölkesberg Racing =)

Personlig servicetekniker på Volvo
91 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Shallie skrev:
byggde avgasrör till moppen då den tiden var, då skar ja upp en gammal 740 burk och tog ullen, borde väl funka lika fint där också ? smile

Där sa du något! Har några gamla ljuddämparen hemma som jag kan såga upp. Tack så mkt för det tipset smile

BMW ///M3
404 Inlägg
16 april 2009
köp på en mc firma kostar ca 100kr för 1x1 meter

1 Inlägg
2 maj 2013
Bra ljuddämparull.

Bästa ullen är den här: http://www.topa.se/shop/product/ljuddam … orsaljning

Det är samma ull som Volvo PV använder i sina ljuddämpare, den stannar för evigt och dämpar bra.

Mvh Tobbe

Sök