22 februari 2014
Trådstartare
Behöver hjälp, vi får tillökning och är i behov av en familjebil. Har hela tiden varit inne på att vi ska ha en diesel då den drar mindre och jämnare förbrukning. Men blev osäker efter diskussion med en kollega.
Vi vill ha en stor och rymlig kombi med gott om plats i baksäte och bagaget. V70 gillar vi båda (-05 till -08, gamla modellen med facelift) känns gedigen och rymlig.
Provade en Accord -06 igår och fick en bra känsla, dock kunde vi inte ta någon längre tur då det var sommardäck på. Just denna var aningen dyr också så vill inte besvära säljaren om att byta däck.
Diesel vs Bensin, vi kör ca 5 km enkel till jobbet dagligen, på helgen någon 10mils per månad. Gissar max 1500mil/år. Behöver man vara orolig för partikelfilter stock? Har hör att på v70 så sköljer verkstaden filtret istället för att byta? hur funkar det på Honda? pris på byte?
Service: Diesel vs Bensin. Är det dyrare att serva en diesel? eller är det en myt?
Partikelfilter: V70 vs Accord: pris och intervall?
Service: V70 vs Accord: någon som har en uppfattning?
Bullernivå: V70 är tyst, hur är Accoden? Har läst om bagagebuller men ej kunnat bekräfta det själv då min provtur var på 70 km/h väg med sommardäck.
Baksäte: V70 vs Accord: Vilken är störst?
Bagage: V70 vs Accord: Vilken är störst?
Vanliga problem: V70 diesel?
Vanliga problem: V70 bensin?
Vanliga problem: Accord biesel?
Vanliga problem: Accord bensin?
Många frågor men jag behöver verkligen hjälp, barnet är på väg och min stressnivå bara stiger och stiger.
Mvh Niklas
Senast redigerat av niklasmagnus (23 februari 2014)