mb_pucken skrev:
BmW_Tokig skrev:
mb_pucken skrev:
Du kan ha ett kabelbrott i någon kabel. För när du mäter med multimeter så belastar du kretsen ytterst lite och har då spänning men om du sätter i lampan så förbrukar kretsen mera ström och det blir ett högre Spänningsfall och du mäter 0v.
Svårt att förklara. Har själv råkat utför det, till och med mätt 12v med endast multimeter och och 0v med en testmejsel (3W) och multimeter ansluten.
Det kan även vara ljusövervakningen som tidigare nämnts
Kollat säkringar?
Funkar parkeringsljuset fram?
Ljusövervakning? Vet inte vad det är för något..?
Och ang säkringarna, har dom gått ska jag väl inte få fram nån ström
Alls? Får riva isär sidan inuti skuffen och kika där allt går samman i en stor härva
och ev skarva om, tänker INTE lämna in bilen så dom kan tjäna multum
// Adam
Ljusövervakningen är ett system som mäter kretsen med en svag ström för och kolla lamporna.
Är säkringen trasig så kan du ändå få en svag krypström i säkringen eller från annan lampa.
Funkar ditt parkeringsljuset fram?
Kolla säkringarna först och se till så att jorden sitter bra och har kontakt
Prova mät i alla lägen på ljusvredet.
Idag har min feber övertag, imorgon blir det ut i garaget och kika och mäta, återkommer imorgon!
Mvh
Trying is the first step towards failure