UPDATE 160807Dåså.. Lite jobb har det ändå blivit på denna gamla häck!
Bilder och lite text följer! Keep in mind... Jag har aldrig ägt en såhär gammal bil, ingen större mekvana och aldrig aldrig gett mig på att laga rost etc. Heller aldrig lackat något större än en vinge till en V70N!
Och.. Detta ska inte bli någon utställningsbil, inte med de planer som finns iaf.
Den var ju som sagt ganska tråkig i lacken så, jag slipade lite...
.. och nu förstår jag verkligen det man säger ibland, att när man börjat jaga rost så hittar man mera, det här var en liten liten rostprick bara...
... 1 av hålan ska vara här, det är där midjelisten har suttit fäst. De andra är bonus!
Midjelisten rök och hålen spacklades igen...
... påbörjat grundmålning...
... novis på detta som sagt. Bestämde mig för att grunda allt i stället men var lite lat, stöten fick sitta kvar...
... sen ångrade jag mig igen
Det blev att plocka av stöten iaf. Den blev ganska tuff utan den på tyckte jag...
... tak och huv är kvar att göra. Framskärmarna är i så dåligt skick att de måste bytas iaf så dom skiter jag i. Hela bilen är lackad med sprayburk!...
... sen la stereon av. Detta ormbo är inte optimalt...
... inte heller dessa lösningar.
Jag tror, att man tagit + via denna, och tror bara eftersom kablarna hade åkte ur och därför vet jag inte vad som satt var...
... såhär KAN man göra, men det är inte rätt. 2 kablar är tvinnade med varandra och isolerade med vanlig hederlig kontorstejp!...
... tutan har inte fungerat sedan köpet. Troligen är felet i ratten och den tryckkontakten är nog inte lika lätt att få tag i som det är att köpa en egen knapp och montera bredvid. Det ska också dras kabel för kommande varselljus!
Inte nog med det! GISSA VAD!
... Jag åker på att byta startmotorn också. Den har sagt upp sig, som tur var hände det hemma! Ska ta bilder på det hela när motorn väl är nere och en ny ska på!