Har fått tag i en 740 jag och en polare bygger om till cabbe och tanken är att srfo regga den som cab!
Som sagt en Volvo 740 från -86 fögasare! Inget speciellt alls med den! Tanken är att svetsa igen bakdörrarna (inkl handtag) spackla o måla den röd :p Kanske slänger i d24/d52 beroende på ekonomin!
Bygga en enkel pilsnerkärra eller vad är planen? Tänkte om du liks håller på med svetsning och ville göra allt seriöst så skulle du bytt ut skärmkanterna också...innan du svetsade igen dörren...
Äntligen fått tag i en d24! ruggigt fräsch men dock från lt så blir att byta tråg o lite pill.... tanken är att TDIC konvertera den.( någon som sitter på 740 tråg d24 skicka pm ) Fälgarna som kommer sitta på är 3sdm 19" 9,5" ibak och 8,5" fram!
Håller på att byta till 940 front då jag tycker att den är snyggare, samt att jag behöver gamla 740 fronten till ett annat projekt Sen har vi stött på lite andra problem när vi kapade bort stolparna runt om ... först och främst får vi svetsa någon provisorisk stolpe innan reg/bes där vi kan fästa bältena där fram... Det andra problemet är att skuffgångjärnen sticker upp ca 10cm ibak i hatthyllan så de ser helknäppt ut... Får bli att byta ut dom mot 240ins gångjärn för dom ska tydligen va mycket kortare.
Håller på att byta till 940 front då jag tycker att den är snyggare, samt att jag behöver gamla 740 fronten till ett annat projekt Sen har vi stött på lite andra problem när vi kapade bort stolparna runt om ... först och främst får vi svetsa någon provisorisk stolpe innan reg/bes där vi kan fästa bältena där fram... Det andra problemet är att skuffgångjärnen sticker upp ca 10cm ibak i hatthyllan så de ser helknäppt ut... Får bli att byta ut dom mot 240ins gångjärn för dom ska tydligen va mycket kortare.
Ska ni svetsa dit en stolpe vartannat år när det är dags för besiktning eller ska ni köra 2 år och sedan skrota den?
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Håller på att byta till 940 front då jag tycker att den är snyggare, samt att jag behöver gamla 740 fronten till ett annat projekt Sen har vi stött på lite andra problem när vi kapade bort stolparna runt om ... först och främst får vi svetsa någon provisorisk stolpe innan reg/bes där vi kan fästa bältena där fram... Det andra problemet är att skuffgångjärnen sticker upp ca 10cm ibak i hatthyllan så de ser helknäppt ut... Får bli att byta ut dom mot 240ins gångjärn för dom ska tydligen va mycket kortare.
Ska ni svetsa dit en stolpe vartannat år när det är dags för besiktning eller ska ni köra 2 år och sedan skrota den?
/Benny
På vår Sebring cab kommer ju bältet ut ur ovansida ryggstöd. Man kan byta stolar kanske?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vet inte om reglerna har ändrats men när jag byggde cab på 90 talet så var det godkänt med midjebälte. Ett tips att kolla upp för att slippa onödigt jobb😉
Midjebälten är tyvärr inte godkänt längre ! De hade underlättat Endel. Vi skulle dock kunna sätta i t.ex bmw cab stolar där bältet sitter i själva stolen men får inte tag i några