kleen1 skrev:
Hur ”dåligt” är det egentligen att steg 1 optimera sin bil? Har en Bmw 320d xdrive 2018. Någon firma som är bättre än den andre att kontakta för optimering?
inte dåligt alls du kommer få en ny bil efteråt
jag har kört min polo optimerad sen 2018 utan minsta problem.
bor du nära Örebro så kan jag tipsa om men vän som hållts med optimeringar sedan 2008
registread firma och försäkringar ifall något mot förmodan går fel.
åkt med säkert 100bilar han gjort dock ingen 320d
sen får man idag se upp lite med många företag som inte är några företag men gärna utger sig för det. dom betalar ingen skatt dom har inga försäkringar osv.. jag ser det gång på gång dyka upp på annonser framför allt inom optimering av bilar. dom sitter där med sin Wish optimerings anläggning för någon tusenlapp istället för orginalet som kostar 60-100k
så kollar att det är ett bra företag som hållt på en stund och har alla försäkringar som man bör ha. att dom har f-skattsedel osv. för din egna skull
så ifall något skulle gå fel så står du inte där utan att få hjälp.
men jag skulle utan tvekan göra en optimering utan att blinka. du får helt enkelt en märkbart piggare och roligare bil som dessutom fungerar betydligt bättre i vardags livet med mer vrid så man slipper onödiga nedväxlingar osv.
det var den anledningen att jag optimerade min bil direkt var att bilen inte klarade av att öka farten utan nedväxling och från 90hk 230nm vrid till 135hk och 310nm så blev det som en helt annan bil.. den är fortfarande inte pigg men nu går den att köra. man kan ligga på 5an och öka från 90-140 utan att behöva växla ner på 3an...
så gör en optimering välj ett ställe som folk runt omkring dig tycker är bra och att dom har f-skatt och allt och du kommer inte ångra dig en enda sec..