Hittade min "drömbil" förra sommaren. Efter lite småfix förra vinter blir det nu de rejälare sakerna. Planen för vintern 2024/2025 är *Montering airlift *Göra eget fäste för tank under hatthylla *foliering av tank och... Visa mer
Hittade min "drömbil" förra sommaren. Efter lite småfix förra vinter blir det nu de rejälare sakerna. Planen för vintern 2024/2025 är *Montering airlift preformance *foliering av tank och div detaljer *Ljudisolering *påbörja installation för ljud *montering av div interiörs detaljer
Följ allt som händer i denna tråden och ställ gärna frågor, kom med idéer och tips
Igår provmonterade jag delarna jag ska ha i bageutrymmet och mitt första problem uppstod. Tankens dreneringplugg blir fel vid montering under hatthyllan. Vilket ledde mig till 3 saker 1. Sätta tanken i golvet i stället. 2. Göra att fäste till tanken så den kan stå rätt 3. Kapa av fästena och göra egna.
Kabeldragning, kabeldragning o kabeldragning... Nu är det förhoppningsvis bara två sladdar till att dra, så fort jag bestämmt mig vart jag vill ha kontrollen till luften (kommer man använda den ens?)
Har dem själv i ett par högtalare och de kan vara lite vassa i ljudet i högre frekvenser om de är riktade rakt mot en. Är det diskanter i bilen också eller är det meningen att dessa ska spela ''full range''?
Har dem själv i ett par högtalare och de kan vara lite vassa i ljudet i högre frekvenser om de är riktade rakt mot en. Är det diskanter i bilen också eller är det meningen att dessa ska spela ''full range''?
Är diskanter i instrumentbrädan också
Är väl även 6,5'' i dörrarna?
Kan ju bli lite skillnad i känslighet när de du köpt är 8 ohm för misstänker att det original är 4 ohm. Sen så vet jag inte om dessa delas aktivt eller passivt med filter. Kan vara att original endast har en kondensator som tar bort lägre frekvenser och de har naturlig avrullning högre upp i frekvens som diskanten tar hand om. Om så är fallet så vill du troligen köra med både kondensator och spole för att även få bort högsta frekvenserna som diskanterna spelar. Eller koppla ur diskanterna och endast köra med PS95:orna. Beror ju även på vad du tänkt installera för finns ju DSP i en hel del HU och en del förstärkare bland annat, och gamla hederliga högpassfilter i nästan alla förstärkare. Men med aktiv delning måste man förstås köra skilda kanaler till varje element.
Men som vanligt så är det svårt att veta vad som blir bra så är ju att prova sig fram, om man inte har tur och tycker det låter bra på första försöket.