3073
Sök

Ca18det fråga. Vad är detta för något?

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/21440/147300_wl741s.jpg
Någon som vet vad detta är? den sitter inne i motorn under 2a cylindern. alltså nere i oljan. Min är lite trasig, vill veta om den behöver bytas!

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Ingen som vet??

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Leg. Spådam
816 Inlägg
5 september 2007
Ta en bild på det utan en massa skit i bakgrunden. Nu ser det mest ut som en bit plåt...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
jo men man ser vad det är OM man vet vad det är. det är en plåtbit, men till vad?? finns ju bara på 2a cylindern !

727 Inlägg
5 september 2007
ser aningen sned å misshandlad ut, tvätta av den å lägg in en ny bild så man ser bättre, har dock aldrig lagt märke till liknande, i oljan?! låg den nere i tråget eller satt den fast?

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
den satt fast, jo den e lite misshandlad, vet inte vfr men :S. kan tvätta av den och ta nytt kort..

mek
59 Inlägg
5 september 2007
kollade manualen men det finns inte nån sån plåt.. kommer inte ihåg att det satt nånsån på min heller. troligtvis bara nån oljeskvalp plåt.. vad satt den skruvad i???

bilmekaniker
är i garaget alla dagar i veckan och kommer på mycket nyttigt där...
är mest intresserad av motorer mest kunskap där

Kocken
487 Inlägg
6 september 2007
JRP skrev:
kollade manualen men det finns inte nån sån plåt.. kommer inte ihåg att det satt nånsån på min heller. troligtvis bara nån oljeskvalp plåt.. vad satt den skruvad i???

vad har du för manual?? jag har letat efter en...

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
1 688 Inlägg
6 september 2007
Mitt enklaste svar smile
Åk till Nissan och be å få prata med någon i verkstaden.
Även fast modellen inte såldes så mycke i sverige så finns de fler nissan-modeller med samma motor, ifall dom skulle säga att dom inte arbetar med just s13.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Herr
1 722 Inlägg
6 september 2007
ChixZ skrev:
http://www.garaget.org/gallery/archive/21440/147300_wl741s.jpg
Någon som vet vad detta är? den sitter inne i motorn under 2a cylindern. alltså nere i oljan. Min är lite trasig, vill veta om den behöver bytas!

Den där känner jag igen! Den ska sitta på blocket, i andra cylindern med 2 skruvar! är nån oljeledare tror jag. ska sitta på blocket iaf. smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Herr
1 722 Inlägg
6 september 2007
Behöver nog inte bytas, fall den inte är skadad, jag böt inte min iaf.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
ok, den är lite "sleten" i kanterna, men om den bara ska vara något slags "skvalpskydd" så behöver jag nog inte byta den...

Sök