3606
Sök

Vart ska denna slang ta vägen? S13 CA18DET

Kocken
487 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
håller på att byta ut alla tryckrör mot grövre modell och den här slangen bör ju ta vägen nån stans....

http://www.garaget.org/gallery/archive/16716/159692_5hkizl.jpg
Den går under tryckröret och går till en t-koppling som sen går in på vardera sida av insuget.

Ska man montera den slangen till dumpventilen? Eller ska den bara monteras till tryckröret?
Och kan nån förklara vad den gör?

leo_m83
24 september 2007
Den slangen går till tomgångsventilen- Sedan går den till insuget. Tomgångventilen ska du ha kvar om du vill ha tomgång på din bil.

Beror på vilklen dump slang du menar. Dump slangen (minsta) ska du montera precis under spjälet ( finns en liten ingång) som du kan sätta t-kors på....lika stor som dump utgången.

Kocken
487 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
leo_m83 skrev:
Den slangen går till tomgångsventilen- Sedan går den till insuget. Tomgångventilen ska du ha kvar om du vill ha tomgång på din bil.

Beror på vilklen dump slang du menar. Dump slangen (minsta) ska du montera precis under spjälet ( finns en liten ingång) som du kan sätta t-kors på....lika stor som dump utgången.

Så den ska jag alltså montera på nya insuget?

Jag får gå och ta en titt på vart dump slangen ska monteras...då syftar jag alltså på den smala som sitter på justernippeln.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
24 september 2007
eller så tar du bort kolkanistern o slipper nåt t-kors

Kocken
487 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/16716/159822_2m5zse.jpg
någon av dessa slangar??

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
24 september 2007

om jag inte ser helt fel så går slangen i mitten till kolkanistern

Kocken
487 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
maximus skrev:

om jag inte ser helt fel så går slangen i mitten till kolkanistern

ööhh..vilken mitten? den som man ser slangklämman på? rita lite kanske?
Senast redigerat av Bebbo (24 september 2007)

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
24 september 2007
oj missade en slang..sorry..nä den till vänster om slangklämman..även den lilla slangen går till kolkanistern..bara att följa..tag bort den stora slangen o sätt dumpslangen där(du menar väl vacuum?)..den lilla kan du bara plugga

leo_m83
24 september 2007
Jag har tagit den lilla slangen precis under spjälet ( den första slangen från vänster)....altså den lilla slangen som går direkt ovanpå dumpen...

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
24 september 2007
leo_m83 skrev:
Jag har tagit den lilla slangen precis under spjälet ( den första slangen från vänster)....altså den lilla slangen som går direkt ovanpå dumpen...

nu hänger jag inte riktigt med..ovanpå dumpen?..någon dump syns ju inte..alltså den slangen som är till vänster om den med slangklämman använder du till vaccum..den till höger kan du plugga om du vill o kolkanistern kan du kasta åt helvete

Kocken
487 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/16716/159843_xryiyz.jpg
alltså den inringade slangen ska dras till den översta delen på dumpen, har jag hajat rätt nu...börjar också bli lite förvirrad

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
24 september 2007
ja det stämmer..den är till vacuum..kopplar du inte in den så lär inte dumpen öppna

Kocken
487 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
men kolkanistern, vad har den för funktion? och varför är den bara att kasta åt skogen??

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
24 september 2007
den är till för att rensa bort bensinångor..men du behöver inte ha den

Kocken
487 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
men hur har ni fäst fast slangen till tomgångsventilen till insuget??

mek
59 Inlägg
6 oktober 2007
du får göra ett uttag på de nya tryckröret..

bilmekaniker
är i garaget alla dagar i veckan och kommer på mycket nyttigt där...
är mest intresserad av motorer mest kunskap där

Sök