3867
Sök

Höjja öset i en 200sx s13?

1 391 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Hejsan jag är sugen på en s13 men jag vet knappt hur de är att trimma har bara hört att det e kass oljekylare original och dåliga vevlager... finns det mer tabbar? o var kan man hitta delar som står pall en hel del? tongue

Meeee

406 Inlägg
8 oktober 2007
Beror helt på hur mycket effekt du vill ha ut. Upp till 300a och lite över är ingen dyrare historia, sen börjar det kosta på med smidda kolvar, stakar etc etc.
Är inget fel på vevlagerna, är bara oljekylen som är kass, som i sin tur genererar dåliga vevlager.
Delar till dom finns överallt. Ta en titt på www.200sx.nu där står väldigt mycket bra att veta

My way or the highway? I take both sideways

1 391 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Pillevinken skrev:
Beror helt på hur mycket effekt du vill ha ut. Upp till 300a och lite över är ingen dyrare historia, sen börjar det kosta på med smidda kolvar, stakar etc etc.
Är inget fel på vevlagerna, är bara oljekylen som är kass, som i sin tur genererar dåliga vevlager.
Delar till dom finns överallt. Ta en titt på www.200sx.nu där står väldigt mycket bra att veta

ok du värkar ha koll! wink kan jag köra uppåt 300hk på original vevlager? tongue

Meeee

Herr
1 722 Inlägg
8 oktober 2007
robin_civic skrev:
Pillevinken skrev:

ok du värkar ha koll! wink kan jag köra uppåt 300hk på original vevlager? tongue

Som föregående talare skrev, "Det är inge fel på vevlagrena i sej, det är värmeväxlaren som är kass (oljekyl)

Köp trim i denna ordning

Soppapump högflödes 255lph
Oljekylare 19radig, med termostat
Större avgassystem från DP
IC modell större, ---> saab?
Turbo t28~
Chip som är anpassat efter modsen

Där har du väl standardtrimet, sen kan du ju feta på me avgaskam på insugssidan större spridare o lmm, sen börjar  det kosta.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

1 391 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Och drivlinan håller? o sådant dylikt? tongue

LocKtar skrev:
robin_civic skrev:
Pillevinken skrev:

Som föregående talare skrev, "Det är inge fel på vevlagrena i sej, det är värmeväxlaren som är kass (oljekyl)

Köp trim i denna ordning

Soppapump högflödes 255lph
Oljekylare 19radig, med termostat
Större avgassystem från DP
IC modell större, ---> saab?
Turbo t28~
Chip som är anpassat efter modsen

Där har du väl standardtrimet, sen kan du ju feta på me avgaskam på insugssidan större spridare o lmm, sen börjar  det kosta.

Meeee

mek
59 Inlägg
8 oktober 2007
drivlina håller bra men du lär behöva starkare koppling
antingen köper man ett nytt kitt för4-5000
eller köper man en 618tryckplatta för 2500 o bygger om svänghjulet

som de har sagt innan börja med oljekyl med termostat
sen soppa pump, chip, btr, ic, avgas, turbo.. rättså bra ordning faktiskt finns mycket billigt till dessa och mycket att läsa..

bilmekaniker
är i garaget alla dagar i veckan och kommer på mycket nyttigt där...
är mest intresserad av motorer mest kunskap där

1 391 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
JRP skrev:
drivlina håller bra men du lär behöva starkare koppling
antingen köper man ett nytt kitt för4-5000
eller köper man en 618tryckplatta för 2500 o bygger om svänghjulet

som de har sagt innan börja med oljekyl med termostat
sen soppa pump, chip, btr, ic, avgas, turbo.. rättså bra ordning faktiskt finns mycket billigt till dessa och mycket att läsa..

okej tack så mkt för all hjälp.. jag som trodde att 200:an var en bil som bara krånglade o rev vevlager! tongue hehe kasnek inte riktigt men ungefär så iallafall. blir bara mer o mer sugen destu mer jag hör! wink

Meeee

1 661 Inlägg
9 oktober 2007
Har haft en 200 och var supernöjd med min iaf! Varför dom fått dåligt rykte beror på för mycket gasglada ungdomar som tror man kan leka, leka, leka ,leka utan att det nån gång går sönder tongue    Nä, köp en fin och nästan alla 200:or du hittar har ändå lite trim, satsa på en halvklart, blir klart billigast wink

1 391 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Sexyicecube skrev:
Har haft en 200 och var supernöjd med min iaf! Varför dom fått dåligt rykte beror på för mycket gasglada ungdomar som tror man kan leka, leka, leka ,leka utan att det nån gång går sönder tongue    Nä, köp en fin och nästan alla 200:or du hittar har ändå lite trim, satsa på en halvklart, blir klart billigast wink

det låter jue skit bra! tongue  är sugen som fan nu men blir nog inget köp förns i påsk! sad

Meeee

Sök