19 oktober 2007
Trådstartare
aenfors skrev:
såg inte skoj ut det där hehe. Hur ser balkar mm ut? Är dom risiga hade jag nog köpt en ny bil istället. Tyvär så är det ju främst rosten som knäcker dom där bilarna. Min gamla 745a va så rostig under satt jag inte kunde hissa den med domkraft, domkraften gick upp men bilen rörde sig inte
Vänster balk är skadad, men det löser jag. Fixade höger för ett par år sedan.
Är även 2-3st stora hål i golvet som skall fixas från undersidan..
twin_cam skrev:
Jag som alltid hört att man ska ha 740 för att dom inte rostar... Kanske är bäst att tänka om..
Sköter man bilen rostar den inte så farligt. Denna är ruskigt ovårdad, väldigt sällan tvättad, körts året runt i alla väder på saltat underlag, mycket grusväg, sedan 1987, i närmare bestämt 38400mil... Så det är inte så konstigt detta faktiskt. Bilen är nog aldrig underredsbehandlad heller vad jag kan se.
steifan skrev:
Jepp, sen kan ju ventilationsspjällen fram vid fötterna (en eller två beroende på motor)
läcka in vatten också.. likaså värmepaktet som kan droppa kylvätska rakt ned på mattorna.
Hehe ja precis. Det har säkert läckt in mängder med vatten där. Det är en B230F-bil så det sitter bara ett ventilationshål, givetvis då på förarsidan. Och det var ju som synes på bilderna där det var allra mest skadat. Har man en 740 ska man fan svetsa igen dem hålen och slänga de understa mattorna åt helvete
Phaetoon skrev:
Några hål i golvet är bra för ventilationen har jag hört...
Är det här början på en projekttråd?
Tror inte att det är det nej. Men jag lägger upp bilder sen när allt detta är fixat
Mvh Jens
Senast redigerat av Cpbox (19 oktober 2007)
Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.