3151
Sök

otursdagar

terazzi
12 november 2007
cebT skrev:
jadu.. nummer 13 tror jag på albsolut just nu...

det var i onsdags som jag skulle in på toaletten i plugget (vilket var nummer 13, typiskt nog) och precis när jag skulle stänga dörren så kom en polare i full fart och sparka allt vad han hade på dörren. troligtvis för att skrämma mig men med sån otur så kom mitt högra pekfingers topp mellan dörren o "skarven"... typ i höjd med låset.

blodet flödde och jag blev helt klart chockad men tog alla goda från som en lärare sen senare begav mig till läkaren. Fingret var helt svullen, nästan hela underdelen av fingertoppen dingla.. och nageln var klämd men inte strucken.

Just nu så har jag bandage och tejp liknande plåster runt fingret och väntar jag ska tappa nageln för att få en ny.. !

usch vad jag inte går in i den toaletten igen! ska se upp mig för nr 13!

lider med dig sad

3 113 Inlägg
13 november 2007
terazzi skrev:
cebT skrev:
jadu.. nummer 13 tror jag på albsolut just nu...

det var i onsdags som jag skulle in på toaletten i plugget (vilket var nummer 13, typiskt nog) och precis när jag skulle stänga dörren så kom en polare i full fart och sparka allt vad han hade på dörren. troligtvis för att skrämma mig men med sån otur så kom mitt högra pekfingers topp mellan dörren o "skarven"... typ i höjd med låset.

blodet flödde och jag blev helt klart chockad men tog alla goda från som en lärare sen senare begav mig till läkaren. Fingret var helt svullen, nästan hela underdelen av fingertoppen dingla.. och nageln var klämd men inte strucken.

Just nu så har jag bandage och tejp liknande plåster runt fingret och väntar jag ska tappa nageln för att få en ny.. !

usch vad jag inte går in i den toaletten igen! ska se upp mig för nr 13!

lider med dig sad

mitt finger har läkt bra.. och jag har vant mig nu att göra saker utan högra pekfinger..
men jag klarar inte göra hårda saker men får en hel del hjälp hemma. smile

hatar bara att vara beroende utav andra.. hmm men det får man väl ta

Semper Fi

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 november 2007
sånna dagar kommer nån gång ibland... men en gång kommer jag ihåg för ca 3 år sedan då man var 16-17år och körde epa, skulle givetvis fixa spärren och byta koppling och det började med att epan stannade när jag var på väg till garaget, efter lite jävelskap så fick man igång den, fortsätter en bit och då lägger bromsarna av så jag håller på att köra av vägen då jag kom i 90-100km/h emot en tvär kurva men klarade mig och fortsätter väldigt lungt utan bromsar och till slut kommer jag till garaget och kör in, väl där hittar man inte verktyg och sånt man behöver, och när man fått fram allt man behöver så börjar mekandet, och man lyckas ta i med spärrskaftet på en bullt så spärrskaftet går av (biltema) och jag slår i näven nånstans så man får värsta köttsåret, ajja sånt som händer tänker jag och fixar nytt spärrskaft och fortsätter, och det jävlas en hel del som vanligt men när man ligger där under och vrider sig så lyckas man slå knät i pallbocken som höll upp skiten så man fick ont i knät, ajja fortsätter meka igen och får lös lådan och ska försöka lyfta ner den då den släpper helt så jag klämmer armen mellan den och golvet, svär och skriker ett tag men forsätter då också efter ett tag, så jag har bort allting och fixar det som skulle fixas och när man ska montera tillbaka allting så klämmer man sig några gånger till och det jävlas även då en hel del men när jag skille tillbaka med koppling och sånt och ligger där under så låssnr uttrampningslagret och faller rakt på mitt ögonbryn så jag spräcker ögonbrynet plus att det blir rejält svullet så då blir jag så jävla förbannad så jag skriker och svär och kasta verktyg omkring mig ett tag men efter ett tag av våldande så går jag iväg och kyler ner det med en isbit och sedan ger jag upp för dagen för jag insåg att det var en sån där otursdag så jag forsatte dagen efter och då gick allt som på rälls smile

det kallar jag en riktigt otursdag... visst har man haft en hel del fler otursdagar men den där var nog den värsta jag kommer ihåg... och självklart jävlas det jämt när man ska göra nått men den där dagen slog fan rekordet tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
13 november 2007
Hatar att ha otur.

Men visst är det så att har dagen börjat med otur så förblir det så den dagen.

Det kallas väl iofs inte otursdag för inte men =P

Det går ju åt helvete hela tiden den dagen man har otur ha ha.

I do it my way

OEM <3
6 957 Inlägg
13 november 2007
Hade lite otur igår (12/11), skulle fixa en sak som krångla i maskinen på jobbet.
Maskinen ska INTE hoppa igång när man pillar med dessa saker, tro fan att den gör de, får
tag i min arm, å ja kläms mellan en bunte med takpannor å denna armen som lyfter dom.

Lyckas slita mig loss, fast tröjan fastna men ja fick stopp på de, sen kom ja loss.
Trodde de bara vara tröjan som fick lite stryk, skulle precis gå på rast innan detta hände.
Sagt å gjort, rast (frukost), hade lite småont, sved mest, skulle kolla om de hade hänt ngt.

Mm, armen hade visst fått lite fina sår, å de rann blod här å var hmm sen svullna den upp så 
de såg ut som om ja hade redigt välpumpad underarm tongue

Har lite småont idag, kan inte göra vissa rörelser, men e på bättringsväg!
(Edit: ja fortsatte att jobba, även idag)

en liten bild på hur de såg ut, syns kanske inte bra, men vette fan hur man skulle få med
både in å utsida på ett kort big_smile :

http://www.garaget.org/gallery/archive/16132/189541_ybx6r5.jpg
m

OEM <3

2 118 Inlägg
13 november 2007
hade en otursdag för ett par veckor sen när jag körde lastbil i grusgropen.. körde fast säkert 6-7ggr ;S hängde upp skiten på bakaxeln å fick putta upp den me traktor tongue
+ att jag klämde höger ringfinger idag när jag körde slambil.. jävla slangar !

D.i.l.l.i.g.a.f

Sök