det behövs inte mycket effekt. lagom hastighet, ryckn i kryckan och sväng och styr emot... med 250 hk duger det att svänga och ge ordentligt med gas med... funkar för min 200 iaf...
Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
det behövs inte mycket effekt. lagom hastighet, ryckn i kryckan och sväng och styr emot... med 250 hk duger det att svänga och ge ordentligt med gas med... funkar för min 200 iaf...
250hk är mkt hästar för många :-)
jag har i 5 år tid kör med under 120hk & aldrig haft problem. ett bra balanserat chassie är A & O i en driftbil.
det behövs inte mycket effekt. lagom hastighet, ryckn i kryckan och sväng och styr emot... med 250 hk duger det att svänga och ge ordentligt med gas med... funkar för min 200 iaf...
250hk är mkt hästar för många :-)
jag har i 5 år tid kör med under 120hk & aldrig haft problem. ett bra balanserat chassie är A & O i en driftbil.
Kör ni med speciell typ av däck? Min toya med 235 eagle f1 släpper inte alls, eller så släpper de helt. Totalt livsfarligt. Har förvisso ingen direkt erfarenhet av drifting.
Kör ni med speciell typ av däck? Min toya med 235 eagle f1 släpper inte alls, eller så släpper de helt. Totalt livsfarligt. Har förvisso ingen direkt erfarenhet av drifting.
Finns inte direkt speciellt framtagna driftingdäck...
Du har en mittmotorbil, sjukt svårt att lära sig sladda med ju - testa med lite smalare däck & mindre gas :-)
Kör ni med speciell typ av däck? Min toya med 235 eagle f1 släpper inte alls, eller så släpper de helt. Totalt livsfarligt. Har förvisso ingen direkt erfarenhet av drifting.
Finns inte direkt speciellt framtagna driftingdäck...
Du har en mittmotorbil, sjukt svårt att lära sig sladda med ju - testa med lite smalare däck & mindre gas :-)
Nej, vet att där inte finns speciella däck så, menade mer om ni föredrar t.ex. dubbfria vinterdäck eller hårda gamla puckar eller liknande. Jo mittmotor är lömskt, när den släpper kommer den snabbt så man får vara vaken.
Om du har låg effekt i bilen så skulle jag köra på att "Häva" upp den på sladd så att säga men då gäller det att våga också. Sen är det nog inte hur lätt som helst men börja att sladda på snö så du lär dig din bil.
rondeller är bra att öva i kör ett halvt varv tryck ner kopplinge gasa till varstopp å lite till helst sen dumpar du kopplingen bruckar funka på min aga diffade 740 gl turbo
Hitta ett lämpligt grustag med stora ytor, sedan så ska öva dig i att sladda runt i en cirkel. när du bemästrat dig den färdigheten så ska du lära dig att sladda åttor.
Hitta ett lämpligt grustag med stora ytor, sedan så ska öva dig i att sladda runt i en cirkel. när du bemästrat dig den färdigheten så ska du lära dig att sladda åttor.
Killen frågor om råd ang DRIFTING - inte busåka på en grusplan :-)
drifting körs på torr asfalt, det är en otroligt stor skillnad på att sladda runt på en grusplan i 3:ans växel med 4000varv - Än att drifta runt en lång sväng i trean i 7000varv.
http://www.garaget.org/video/l822pn1rdywa Så säg det ut för 2 veckor sen. Dock första gången ja sladdar (eller "driftar") med bmw:n så ja kännde inte riktigt bilen då.