3370
Sök

Förstörde bilar - säger nu förlåt

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
Faktiskt bra gjort o våga stå för de dom gjort... Inte många som gör de nu för tiden..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2293919.ab

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Direktör
25 Inlägg
20 april 2008
Heder åt dom

Volvo är bilarnas Rolls Royce!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 april 2008
Ja som sagt friskt vågat, jag hade ju fan varit livrädd för att någon skulle slå ihjäl en om man bara kom och ringde på och sa: "hej, jag vandaliserade din bil för två år sedan. Förlåt, det var jättedumt"  big_smile

Inte många som står för det nuförtiden och att dom dessutom betalar tillbaka är ju också riktigt ovanligt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

SQ
1 343 Inlägg
20 april 2008
tummen upp!

Ljudnörd!

4 663 Inlägg
20 april 2008
de killarna har verkligen "stake" att våga möta personerna face to face  och betala tillbaka pengarna
ärliga killar big_smile
Mvh Robin

Giftig
419 Inlägg
20 april 2008
Måste ju ge dessa två en eloge för att de står för vad de har gjort och betalar ersättning.
Är ju helt klart onödigt att göra nått från början men det är oerhört starkt av de att stå för det de har ställt till med fullt ut.

Finns alldeles för många fegisar nu för tiden som gör massa skit för att vara tuffa å sen inte står för det.

LTJD

1 827 Inlägg
20 april 2008
Jag fattar inte vad som är så jätte hedersvärt?

Dom är ju dömda till att betala skadestånd? Att dom inte gör det förräns två år senare är väl inget att vara jättestolt över.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 april 2008
friskt vågat fan ju jag tycker detta är beundransvärt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

DFFL
9 020 Inlägg
20 april 2008
Eisenhut skrev:
Jag fattar inte vad som är så jätte hedersvärt?

Dom är ju dömda till att betala skadestånd? Att dom inte gör det förräns två år senare är väl inget att vara jättestolt över.

"– Vi vill göra rätt för oss. Det är enda sättet att lägga detta bakom oss."
Betala böterna och skadeståndet då, hade de kommit för att be om ursäkt efter att ha förstört min bil så hade de inte tyckt det var en bra idé efteråt.

De gör vad de är dömda till, att de nu söker sympatipoäng är ju bara fjantigt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 311 Inlägg
20 april 2008
Riktigt bra gjort av de killarna! de är inte dömda till att åka hem till de drabbade och be om ursäkt, endast skadestånd!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Teddan
2 495 Inlägg
20 april 2008
än en gång så lyckas aftonbladet att vinkla saker så det säljer.

tog det dom 2år att spara ihop 60 000kr ja då måste dom verkligen legat i..... HAHAHAHAHA
fy fan va löjligt , jag säger som firetraxx hadde dom slagit sönder min bil för att sedan komma dragandes med en ursäkt .... usch

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 311 Inlägg
20 april 2008
så ni som tycker detta är ett sätt att få sympatipoäng etc, vore det bättre att inte be om ursäkt? tycker de gjorde nåt hedervärt som glöms bort i dagens samhälle, visst suger det hästpung att de trachade bilarna, försvarar dem inte på nåt vis!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
20 april 2008
Tvivlar på att dom hade giort det om dom inte åkt fast.....

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 april 2008
"Polisen kom snabbt dit och grep dem. Så småningom fick de villkorlig dom och böter."

De är ju dömda för brottet om det resulterade i villkorlig dom och böter.

Böter som går till försäkringar och de drabbade och en femhundring till brottsofferjouren mm.

Försäkringsbolaget har väl för länge sedan gjort klart i fallet och bilarna är väl fixade.

Så jag förstår inte varför? Komma släpande såhär efteråt.

Det hela tyder bara på en sak. De fick för mild dom om de känner att de inte gjort rätt för sig innan.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 april 2008
Okej det är två killar här som är skyldiga 60 papp och vill betala av de så snart som möjligt för att kunna få bostad, lånelöfte osv, himla konstigt att de vill bli klara med processen nån gång?
Förstår verkligen inte folkets "starkt gjort" osv, de gör ju bara vad de ska göra :o

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 april 2008
Jag tyckte det var starkt gjort iaf. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

320 Inlägg
21 april 2008
i detta fall.....  som Sand_Man säger.

Var det pga bevisning, eller "erkände" dom själva?

heder ändå! finns inget jävligare än anonyma vandaler.

Sök