Första Bil

Evilboi
6 september 2008 · 12 Inlägg

Tjennare, Jag är 16 år och har tänkt och köpa en billig bil mellan 0-10.000 kr, som jag kan försöka bygga om så gott jag kan och så långt pengarna räcker tongue, iaf min fråga är om nån har lust och ge mig lite tips på nån billig bil som finns lite styling delar till osv... smile

Senast redigerat av Evilboi (6 september 2008)

kral kral
6 september 2008 · 110 Inlägg

Kolla på min sida har en bil kanske du kan tänka dig .

no turbo shit
nordstromj
6 september 2008 · 1 772 Inlägg

Säger som vanligt..Volvo 740 wink

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Evilboi
6 september 2008 · 12 Inlägg

Hehe, har tänkt på 740 men nja, hade lite funderingar på en golf 2'a eller nått, vet ni om det finns mkt styling delar till dom eller smile?

steifan DR!FTT3KN!K3R
6 september 2008 · 10 427 Inlägg

Finns mer stylingrejer till VW Golf II än till Volvo 740.

Försök hitta en fräsch Golf II, kolla framvagnsbalken!! cool

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
142an
6 september 2008 · 39 Inlägg

NordstromJ skrev:
Säger som vanligt..Volvo 740 wink

Jag är också 16 år gammal och rekomenderar hellre en volvo 142! Riktigt snygg bil till lågt pris smile  / Kolla gärna in min wink

One Man Standing, Talibans Are Complaining
Nazty do i look like i sell DRUGS
6 september 2008 · 379 Inlägg

Köp en Peugeot 405 -91. hmm jag har en sån som du kan få köpa billigt;) inte lika vanligt som en 740 eller golf 2.

///NAzty

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e
Persson_90
6 september 2008 · 82 Inlägg

Håller med om att golf är ett bra val. Finns stylig, och går o göra mkt snygga om man vill, å andra sidan är det ingen raket, men det får man knappt en för under 10k wink

BMW 525 e39 (2001)
Evilboi
6 september 2008 · 12 Inlägg

Tack för alla snabba svar smile!!, jaja får väll kolla runt lite efter golf 2'or osv... kan få en toyota starlet 86'a fungerande och nästan ingen rost men va fasiken dom är ju inte snygga direkt xD. vill bara ha en bil som det finns mkt delar till och som inte är så dyr tongue.

For-D
7 september 2008 · 36 Inlägg

Köp en Ford sierra . mycker rolig o liten bil inte så dyra fins mycket delar till dom .
perfect förta bil . bakhjulsdriven o lätt bil . dom drar inte så mycket soppa ,
försäkringen och skatten är inte dyr alls.
mycket snygga att styla
http://webshop49.yr.se/index.do;jsessio … 48807ACD62

kenny_crx
7 september 2008 · 836 Inlägg

varför inte en toyota celica? det e ju nästan en sportbil jämfört me dom andra bilarna som kommer upp i som förslag smile vet dock inte hur mycket styling där finns!

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Haniball_s
7 september 2008 · 455 Inlägg

Evilboi skrev:
Tack för alla snabba svar smile!!, jaja får väll kolla runt lite efter golf 2'or osv... kan få en toyota starlet 86'a fungerande och nästan ingen rost men va fasiken dom är ju inte snygga direkt xD. vill bara ha en bil som det finns mkt delar till och som inte är så dyr tongue.

vill du han en ovanlig bil som inte alla har så är starlet en bra ide! men du får nog leta delar till den!
en golf gti 16v går bra men är ju ungdomskörda så dom har ju gått hårt! men på två år så kan du ju få den i gott skick! och det finns ju mycket styling till dom! och jag tror inte att du kommer att förlora så mycket pengar på den! när du säljer den!

>syns man inte finns man inte<
kenny_crx
7 september 2008 · 836 Inlägg

corollaistheshit skrev:

Evilboi skrev:
Tack för alla snabba svar smile!!, jaja får väll kolla runt lite efter golf 2'or osv... kan få en toyota starlet 86'a fungerande och nästan ingen rost men va fasiken dom är ju inte snygga direkt xD. vill bara ha en bil som det finns mkt delar till och som inte är så dyr tongue.

vill du han en ovanlig bil som inte alla har så är starlet en bra ide! men du får nog leta delar till den!
en golf gti 16v går bra men är ju ungdomskörda så dom har ju gått hårt! men på två år så kan du ju få den i gott skick! och det finns ju mycket styling till dom! och jag tror inte att du kommer att förlora så mycket pengar på den! när du säljer den!

kan bli rätt svårt att hitta en golf 2a 16v gti för max 10 tusen tror du inte d?

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Haniball_s
7 september 2008 · 455 Inlägg

kenny_crx skrev:

corollaistheshit skrev:

Evilboi skrev:
Tack för alla snabba svar smile!!, jaja får väll kolla runt lite efter golf 2'or osv... kan få en toyota starlet 86'a fungerande och nästan ingen rost men va fasiken dom är ju inte snygga direkt xD. vill bara ha en bil som det finns mkt delar till och som inte är så dyr tongue.

vill du han en ovanlig bil som inte alla har så är starlet en bra ide! men du får nog leta delar till den!
en golf gti 16v går bra men är ju ungdomskörda så dom har ju gått hårt! men på två år så kan du ju få den i gott skick! och det finns ju mycket styling till dom! och jag tror inte att du kommer att förlora så mycket pengar på den! när du säljer den!

kan bli rätt svårt att hitta en golf 2a 16v gti för max 10 tusen tror du inte d?

allt är ju relatift men polaren hitta en för 6500 som va i gott skick! går ju om man letar lite!

>syns man inte finns man inte<
kenny_crx
7 september 2008 · 836 Inlägg

corollaistheshit skrev:

kenny_crx skrev:

corollaistheshit skrev:

vill du han en ovanlig bil som inte alla har så är starlet en bra ide! men du får nog leta delar till den!
en golf gti 16v går bra men är ju ungdomskörda så dom har ju gått hårt! men på två år så kan du ju få den i gott skick! och det finns ju mycket styling till dom! och jag tror inte att du kommer att förlora så mycket pengar på den! när du säljer den!

kan bli rätt svårt att hitta en golf 2a 16v gti för max 10 tusen tror du inte d?

allt är ju relatift men polaren hitta en för 6500 som va i gott skick! går ju om man letar lite!

jo det e klart men själva "utgångspriset" på dom ligger en bit över 10 det var allt jag mena smile klart man kan hita fynd jag köpte en 8v gti för 4000 en gång så smile

Honda CRX "Sparkles" (1988)
softet
7 september 2008 · 1 Inlägg

opel calibra e en billig bil som du kan få helt sjukt snygg...

Audi
David_FT
7 september 2008 · 183 Inlägg

Evilboi skrev:
Hehe, har tänkt på 740 men nja, hade lite funderingar på en golf 2'a eller nått, vet ni om det finns mkt styling delar till dom eller smile?

Jag har haft både 740 och golf2 kan säga att volvon bara gick å gick men golfen strula nästintill konstant. så volvo 740/940 = bra skit. Fixa snygga fälgar, sänka. tona rutor, vita blink runtom, de finns ju kjolpaket å så om du vill gå så långt oxå. Annars finns de ju lite japanska bilar som e bra oxå om du inte gillar volvo.

kenny_crx
7 september 2008 · 836 Inlägg

softet skrev:
opel calibra e en billig bil som du kan få helt sjukt snygg...

svår att hitta för max 10 den med va? nog mycket svårare än en golf 2 gti smile

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Hampusd transportkonsult
7 september 2008 · 284 Inlägg

Calibra 8ventilers finns ett par för under 10000:- Men det är väl inte toppskick på dem.

Jag skulle helt klart satsa på en golf MK1 gti. Dom kan dock vara svårare att få tag på under 10000:-
Men hårdare och roligare förstabil är svårt att hitta.
Sen får du garanterat igen pengarna på den om du håller den i bra skick. Eller renoverar lite. Men stajla inte sönder den.

Bottles are for babys. Real men get blown.
kenny_crx
7 september 2008 · 836 Inlägg

Hampusd skrev:
Calibra 8ventilers finns ett par för under 10000:- Men det är väl inte toppskick på dem.

Jag skulle helt klart satsa på en golf MK1 gti. Dom kan dock vara svårare att få tag på under 10000:-
Men hårdare och roligare förstabil är svårt att hitta.
Sen får du garanterat igen pengarna på den om du håller den i bra skick. Eller renoverar lite. Men stajla inte sönder den.

har en sådan själv ståendes i skåne i väntan på hel renovering, fyyyy fan va den går hehe

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang