Holmii skrev:
Hur går det här egentligen?
Ser fram emot nästa update
Tjenare just nu står det lite stilla pga ekonomisk stoppkloss i form av en trasig/krockad Volvo 740. Men när den skräphögen är fixad så blir det fokus på BMW:n igen, primärt att köpa en aluminium-kylare från USA(billigt, ebay är din vän) samt en elfläkt och huv i glasfiber(kolfiber är onödigt dyrt och surt ifall det skulle gå sönder) likaså en baklucka i glasfiber med ingjuten CSL-baklucka likt en annan BMW på garaget som Rquired länkade till.
Sen så ska jag handla från DrVanos.com:
"Stage II Kit Vanos
The Stage II kit adds REM coated cam gears and thrust washers which will further reduce chain noise and cut down on friction, allowing the vanos to work with less effort. This is a great upgrade for any car that sees more than the typical daily commute, and will stand up to the abuses of Auto-x and Club Racing or Forced Induction applications.
The Stage II kit is $395 plus a fully refundable $100 core charge."
Och ny kedja, spännare och så, lite mini-renovering =P det blir den djupaste form av renovering jag gör, då man inte har alltför mkt stålar att röra sig med. Ett M3-kit också, gärna i hårdplast, som får blir original tills jag skaffar utomhusplywood och planer för en splitter tar fyfisk form, vettefan hur besiktningen ser på en sådan nämligen så vill få den genom det först =P
Annat som ska göras.. hmm.. Bygga ett par adapterplattor i plattstål för att fästa Momo-stolarna på samt installera ett par extra mätare(Oljetryck, Oljetemp samt Volt, ev. Avgastemp men sån är dyr ;/). Halvbur/Helbur står högt på önskelistan men återigen en ekonomisk fråga, samt så undrar jag hur besiktningen ser på något sådant, ifall man kan komma igenom med en helbur? Har för mig att det är ytterligt knepigt.. Finns säkert mer att göra som jag inte kommer på för tillfället, återkommer när jag har några fler bilder i garaget