Hej, jag har en saab 900s og. När jag ställer upp laddtrycket går bilen skitfint, men så fort bilen blir varm så spikar den, när den är orginal så går den hur br som hälst, men vill endå åt det lilla extra. Kan det va att jag behöver kyla luften tex?eller mer bränsle, isf hur fixar jag det lättast?
den sitter på insuget, skruvad i spridarröret med stor mutter. prova itället å stryp returen (inte helt) med en bromsslangstång.
okej, då vet jag vart det är exakt, gör man det resulterar att den vill mata mer soppa in i insprutet ist för att mata tillbaka det, borde gå att bara ta en slangklämma och spänna åt på slangen så det inte går att mata samma tryck igenom. eller har jag fel ?
Jag håller med Mrcash. Intercooler är inte fel på dessa bilar. Sedan skulle väll inte ett större avgassystem skada för det byggs upp rätt mycket värme med orginal avgas om man börjar ladda på lite.
Jag håller med Mrcash. Intercooler är inte fel på dessa bilar. Sedan skulle väll inte ett större avgassystem skada för det byggs upp rätt mycket värme med orginal avgas om man börjar ladda på lite.
/Eric.
jo det är sant, har ju läst en del om batteri böjen.är lite inne på o göra en 3 tums batteriböj och sedan gå över till 2½ längre ner.
Jag känner av det jävlit ordentligt. bilen börjar rycka o liknande.
Hmm, har du chippat den? Just -90 har en flödesspärr som brukar bryta runt 0,6 bar. Jag tycker annars det låter som den misständer, inte spikar.
icke ngt chip, misständer gör den inte häller, den tänder rätt, det är om jag kanske ska tidigare ställa den lite, men det tror jag inte behövs. anar mer flödespärren då, går den justera på ngt sätt, eller fixa så den ger mer soppa? för jag kan tänka mig att det är det som är felet när jag får upp för högt ladd. vill få upp det lite till iaf..
Jag håller med Mrcash. Intercooler är inte fel på dessa bilar. Sedan skulle väll inte ett större avgassystem skada för det byggs upp rätt mycket värme med orginal avgas om man börjar ladda på lite.
/Eric.
jo det är sant, har ju läst en del om batteri böjen.är lite inne på o göra en 3 tums batteriböj och sedan gå över till 2½ längre ner.
Jepp, Ska du gå ner i diameter längre bak så gör det 1m efter turbon eller mer.
90-91 har flödesspärr i databoxen. Först sitter det en tryckvakt som slår ifrån om man laddar mer än 0.6 bar. Denna går att koppla bort. Då kan man ladda 0.9 och då känner luftmassemätaren av det och slår av soppan. Detta kommer man ifrån genom att köpa ett chip från Chip mats tex eller Speedparts.