3010
Sök

Vid vilka miltal är det service på Audi S4

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
JA precis som topic lyder, vid vilka miltal är det service på en audi S4? och är det stor service eller liten?
Senast redigerat av Toby (26 april 2009)

Before anyone did anything, Elvis did everything...

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
26 april 2009
Toby skrev:
JA precis som topic lyder, vid vilka miltal är det service på en audi S4? och är det stor service eller liten?

läs service boken?

290 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
Toby skrev:

läs service boken?

Lite svårt... Den e på tyska

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
26 april 2009
huvudsakligen att hålla koll på är när kamremmen är bytt senast. är den lugn så gör en stor service ut över det så kan du va säker. byt stift,olja och alla filter. sedan kan du ju byta olja och oljefilter var 500:e mil typ och sedan liten service var 1500:e mil och stor service var 3000:e mil. ett tips iaf!

-den satt som en fläskläpp-

395 Inlägg
26 april 2009
har för mig att det är 12000mil eller 8år på kamremmen iallafall ;P

313 Inlägg
26 april 2009
kommer inte ihåg alla men den största är 12000mils servicen där det är kamremsbyte etc.
den servicen går på runt 15000kr eftersom motorn måste lyftas bort.sura pengar men de kostar att ligga på topp

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

395 Inlägg
26 april 2009
ezz4 skrev:
kommer inte ihåg alla men den största är 12000mils servicen där det är kamremsbyte etc.
den servicen går på runt 15000kr eftersom motorn måste lyftas bort.sura pengar men de kostar att ligga på topp

varför skulle motorn måsta lyftas ur ?
menar vad byter dom på den stora servicen?
jag har själv precis servat upp min s4, kamrem.vattenpump. ja allt som ingår i stora servicen.
alla vätskor/oljor och filter.

290 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Motorn kryper närmare 16000 så tänkte vilken service det var, men antar att det är en grundservice

629 Inlägg
26 april 2009
ezz4 skrev:

Hmm här hänger jag inte med i svängarna?

Varför ska man lyfta ut motorn vid en service? neutral

De gångerna man behöver göra de är när turbona ska bytas och även vid kopplings byte om jag inte är rent ute och cyklar!

Kamrems byte får man plocka av hela fronten bara...

395 Inlägg
26 april 2009
koka skrev:
ezz4 skrev:

Hmm här hänger jag inte med i svängarna?

Varför ska man lyfta ut motorn vid en service? neutral

De gångerna man behöver göra de är när turbona ska bytas och även vid kopplings byte om jag inte är rent ute och cyklar!

Kamrems byte får man plocka av hela fronten bara...

så tror även jag att det är.
för min motor blev då inte urlyft nu när jag servade upp den.  men fronten,grill,lyktor och det skruvades ner smile

395 Inlägg
26 april 2009
Toby skrev:
Motorn kryper närmare 16000 så tänkte vilken service det var, men antar att det är en grundservice

Är inte kamremmen bytt så är det verkligen dags smile
som sagt 12,000mil eller 8år är det som gäller då,  och då byter man typ vattenpump,spännrullar,vibrationsdämpare. mm mm smile

290 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Victorduvet skrev:
Toby skrev:

som sagt 12,000mil eller 8år är det som gäller då,  och då byter man typ vattenpump,spännrullar,vibrationsdämpare. mm mm smile

Det är bytt vid 12000 mila servicen... cool så då är det bara en vanlig grundservice då?

395 Inlägg
26 april 2009
Toby skrev:
Victorduvet skrev:
Toby skrev:

Det är bytt vid 12000 mila servicen... cool så då är det bara en vanlig grundservice då?

yes precis, så du kommer undan billigt smile

290 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Victorduvet skrev:
Toby skrev:
Victorduvet skrev:

yes precis, så du kommer undan billigt smile

Gött

Sök