Volvo544special65 skrev:
Ja, jag ger bara en stor suck till detta ärligt talat...
Men visst, om detta var som behövdes för att få folk att sluta gnälla så kanske det är motiverat, jag undrar bara varför det egentligen existerar något gnäll?
Det är ju bara att acceptera att smaken är som baken. För en människa kan en drömbil vara en 3000GT med allt i stylingväg, vilken ratas av någon annan som föredrar en Volvo 142 i originalskick, vilket är en genomtråkig bil enligt en tredje person som kanske föredrar en sänkt, clean merca S-klass med stora kromfälgar, som kanske i sin tur är en skitful bil enligt killen i Camaron med hissad akter och breda slotmags, etc...
Jag är fullt medveten om att även om jag bygger en bil från scratch och om jag så tillverkar allt från ventilerna i däcken till vindrutan själv, lägger ned en miljard på den och hela min själ, så kommer inte alla människor att tycka om den. Helt enkelt för att smaken är olika. Hittills har jag lagt upp min Mercedes från 1985. Det gör jag för att den är i fint originalskick, vilket inte är så vanligt längre på en så gammal merca och enligt mig då som de är som vackrast, men enligt någon annan så är det en genomtrist bil, gammal, inte stylad, och utmärker sig inte på något särskilt sätt. Visst fasen måste han få rösta en etta på min bil, det är ju JAG som ska gilla den och inte han. Och jag är helnöjd med min Merca. Jag har ett betydligt mer extremt bygge i garaget, en PV som byggs om i gammal hotrod-stil. Många år och många timmar nedlagda i det. Men någon annan gillar inte den stilen, eller gillar inte bilmodellen, eller tycker inte om den av annan anledning. Jag struntar väl i om den människan ger mig en etta... Det är ju jag som ska tycka om den och inte några muppar på garaget.org. Jag bygger den i min stil och så enkelt är det.
Så som det är nu så gäller alltså att man får rösta som man vill så länge man röstar som massan gör, annars måste man komma med en ursäkt till varför? Är det verkligen sunt? De flesta i Sverige röstar på socialdemokraterna, ska man då behöva ställa sig och förklara i röstlokalen för att man till exempel tar Folkpartiets valsedel, annars får man välja mellan att inte rösta eller att rösta på s i stället?
Tycker i såna fall inte att det kan kallas för någon sann demokrati, men det kanske heller inte är tänkt att den här sidan ska vara det heller, men varför ens ha ett röstsystem om man inte ska kunna rösta som man vill (utan att behöva ursäkta sig), då vore det väl lika bra att alla som lägger upp en bil här får ett femstjärnigt betyg som ligger kvar för gott och som ingen kan ändra på, så blir alla så nöjda så...
Löjligt är vad det är, men kanske det tyvärr var vad som behövdes för att få lugn och ro på denna sida, vilket i så fall gör allting ännu löjligare.