3104
Sök

Byta bärarmsbussningar fram - Volvo S60

118 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Tjenare.. besiktningsmannen tipsade om mindre glapp vid acceleration om jag skulle sätta dit ett par nya bussningar..

min fråga är hur mycket jobb det är att ta sig fram till bussningen och vilka problem man kan tänkas möta på vägen / vad man ska tänka på?

MVH

https://www1.garaget.org/gallery/archive/95390/758496_uceqdk.jpg
Bärarmsbussning fram

allt är till salu för rätt pris..

Reservdansk
6 271 Inlägg
7 september 2009
Hitta bättre bussningar hos www.jerd.se/volvo , de glappar inte i första taget. wink
Senast redigerat av TurbOla (7 september 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 043 Inlägg
7 september 2009
Plocka bort länkarmarna och byt bussningarna, sätt dit dom kraftigare till polis/taxibilarna.
Du kan ju lämna in länkarmarna lösa till volvo och låta dom pressa i bussningarna.

118 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Hitta bättre bussningar hos www.jerd.se/volvo , de glappar inte i första taget. wink

Har tittat på dessa också smile var nära att köpa bussningen därifrån till övre motorfästet och fjäderbensstagen.. men fick veta att det inte ingick njurbälte i prisetså jag skippade det smile

har för övrigt inte bestämt mig för vilka jag ska lägga pengarna på.. orginal blire inte iaf.. varenda bussnnig jag bytt på bilen änsålänge har varit helt kass.. orginalbussningarna är inge vidare rent ut sagt..

norpan1 skrev:
Plocka bort länkarmarna och byt bussningarna, sätt dit dom kraftigare till polis/taxibilarna.
Du kan ju lämna in länkarmarna lösa till volvo och låta dom pressa i bussningarna.

Det är alltså förstärka bussningar som de har på volvo då eller? har också hört att det kan vara ett helvete att sätta dit vissa bussningar.. det var lite det jag var rädd för..
Senast redigerat av FredrikGrans (7 september 2009)

allt är till salu för rätt pris..

Sök