Hade jag varit dig så hade jag väntat till våren o gjort en motortvätt och sen lacka det som man ser är i dåligt skick, istället för att lacka vissa saker medan det fortfarande är smutsigt i 80% av motorrummet. Ser lite zigenar-aktigt ut om lite är nylackerat, lite är rostigt, lite är smutsigt osv. Motortvätt gör mycket, plus att du behöver inte hålla på och krångla med att lacka nu heller.
Hade jag varit dig så hade jag väntat till våren o gjort en motortvätt och sen lacka det som man ser är i dåligt skick, istället för att lacka vissa saker medan det fortfarande är smutsigt i 80% av motorrummet. Ser lite zigenar-aktigt ut om lite är nylackerat, lite är rostigt, lite är smutsigt osv. Motortvätt gör mycket, plus att du behöver inte hålla på och krångla med att lacka nu heller.
Jag har bilen i garaget nu under vintern och kan inte ta in den sen igen i vår så är lika bra att måla allt som har dålig lack nu, ser inte problemet i att göra motortvätt sen i vår? Blir ju samma resultat som att jag skulle göra tvätten först..
Tycker det verkar dyrt att köpa alla grejer till en polering, men ska se om jag hittar något kit typ. Ska till Clas Ohlsson och Biltema på lördag, någon som vet om det finns något där?
Isåfall har jag tänkt att ventilkåpor och tryckrör ska bli polerade, tändkåpan och kamremskåpan svarta och sen kanske lacka CAS silver?
Biltemas och julas är bara skit! Jag kan fixa åt dig. Jag tror jag gav 250 eller nåt och då var det 2 pastejer eller vad man ska kalla det och två polerrondeller. Det var vettiga grejor!!! Du kan ju låna och prova!
En man med hjärna kör bil med stjärna.
[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]
Biltemas och julas är bara skit! Jag kan fixa åt dig. Jag tror jag gav 250 eller nåt och då var det 2 pastejer eller vad man ska kalla det och två polerrondeller. Det var vettiga grejor!!! Du kan ju låna och prova!
Jo jag förstod nästan det. Prövar gärna om du har några grejer!