Nu har jag bytt allt som går att byta på grabbens 740. MEN Den tål inte gasen om man gasar snabbt. Då dör den. För att stoppa med en orderntlig glödtändning. Har fått en felkod Den går för magert ELLER för fett. Eftersom jag bytt snart allt utom styrboxen till tändningen så funderar jag på var den sitter....
Nu har jag bytt allt sog går att bysa på grabbens 740. MEN Den tål inte gasen om man gasar snabbt. Då dör den. För att stoppa med en orderntlig glödtändning. Har fått en felkod Den går för magert ELLER för fett. Eftersom jag bytt snart allt utom styrboxen till tändningen så funderar jag på var den sitter....
Sitter den inte under insuget till 4:ans cyl då bland alla slangar och kablar? Eller e jag på fel givare? gasspjälls givaren har jag inte bytt heller förresten! Kan den ha me saken att göra tro?
bytte du rätt då? finns två stycken, en till boxen och en till instrumentet.
Bytte den bakre under insuget mellan 3:an å 4:ans insug tvä flatstift i kontakten.. Begagnad visserligen men den funka när jag plockade ur motorn. MEN samma symptom fortfartande alltså..
var den till samma styrsystem då? är gasspjällskontakten rätt inställd? hur ser stiften ut?
Samma nummer på tempgivaren! Gasspjällskontakten vet jag inget om. Kan den flytta sig? Har kollat felkodsgrejjen och den visade att gasspjällskontakten funkade men men.. Stiften har jag inte haft ur än idag!Dom e nya. körde ca 7 km med dom igår. Ibland gick den som fn. för att sen dö nästa gång jag gasade.. Ska kolla stiften nu...
var den till samma styrsystem då? är gasspjällskontakten rätt inställd? hur ser stiften ut?
Samma nummer på tempgivaren! Gasspjällskontakten vet jag inget om. Kan den flytta sig? Har kollat felkodsgrejjen och den visade att gasspjällskontakten funkade men men.. Stiften har jag inte haft ur än idag!Dom e nya. körde ca 7 km med dom igår. Ibland gick den som fn. för att sen dö nästa gång jag gasade.. Ska kolla stiften nu...
Har kollat stiften nu! Blöta och sotiga. Men stark och fin gnista. STARTAR FORTFARANDE INTE:(
Nu kom jag på att alla 4 spridarna började spruta bränsla konstant när jag kör på starten mef fuelrailen och spridarna upplyfta ut toppen. Ska väll inte öppna hela tiden på en 230f motor från 1988 Eller? Har läst om det på nått ställe här men hittar inte tråden igen...
Nu kom jag på att alla 4 spridarna började spruta bränsla konstant när jag kör på starten mef fuelrailen och spridarna upplyfta ut toppen. Ska väll inte öppna hela tiden på en 230f motor från 1988 Eller? Har läst om det på nått ställe här men hittar inte tråden igen...
nej den ska inte spruta hela tiden.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Tänkte väll det! Då gäller det bara att komma på varför dom gör det. Styrboxen och relät vid expantionskärlet har jag ju prövat från 745:an jag kör dagligen. Men grabbens bil kanske redan var så sur så den inte startade med mina delar för det. Eftersom jag prövade med den som sitter i min 745:a som körs dagligen satte jag ju tillbax den i den bilen när grabbens bil inte startade me mina grejjer... Men styrboxen kan alltså orsaka konstant sprutande? Vad kan de va mer som orsakar det?